Duiken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

Duiken

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo

08 Maart 2011 | Thailand, Bangkok

Goedenmiddag allemaal!

Hier weer een verslagje uit het warme Thailand!

Volgende dag een beetje uitgeslapen, want hier hoef ik pas om 11 uur uit te checken, wat in Australie en NZ 10 uur is. Spullen gepakt en wat ontbeten in de lobby van het hostel. Geen id waarom het een hostel heet, waarschijnlijk omdat er kamers zijn waar je met meerdere personen slaapt, maar verder lijkt het op een hotel! En dat voor die prijs, perfect. Daarna uitgezocht hoe ik het beste in de andere kant van de stad kon komen, de bus. Je moet goed opletten als de bus aankomt rijden, en snel instappen anders is die weg. Als je pech hebt komt de 'conductrice' langs en moet je 7 baht betalen, 17 eurocent. Maar ik had geluk. Aangekomen bij Grand Palace gewapend met m'n Lonely Planet begonnen aan een interessante wandeling. Eerst dus Grand Palace in, wat enorm is met veel goud en tempels. Moest eerst een broek lenen, want ik had een te korte broek aan. Daarna wat rondgelopen en foto's gemaakt. De temperatuur was helaas niet zo fijn, en m'n shirt was al snel zeiknat. Hierna door naar volgende tempel. Erg leuke wandeling en interessant om is te zien. In de meeste tempels mocht je geen foto's maken, op een paar na. Waren gelukkig de mooiste. Enorme Buddha van goud en prachtig verlicht. Rondom de tempels wordt veel geofferd. Onderweg veel aangesproken door taxichauffeurs, en met een raakte ik in gesprek. Ze willen van alles van je weten en waar je oa naar toegaat. Na kwartier was ik nog niet van hem af, dus dan maar met een smoesje. Soms is vraag je je echt of ze echt geinterreseerd zijn of je de taxi in proberen te lokken. Na flink wat rondgelopen bij een restaurant aan het water wat gegeten. Daarna weer op zoek naar m'n bus. Helaas had ik de pech dat de conductrice langs kwam, en vroeg waar ik heen ging. Hua Lamphong. Toen kwam er een monnik de bus in, en verzocht heel vriendelijk of ik zsm ergens anders ging zitten. Maar slim gedaan en z'n advies opgevolgd. Daarna kwam mevrouw de conductrice mij vertellen dat dit mijn halte was en uit moest stappen. Toen ik net uit de bus stapte leek het niet echt op waar ik moest zijn. En helaas kan zon 95 procent van de inwoners geen Engels en kunnen al helemaal niet aanwijzen op een kaart waar je op dat moment bent. Dan maar gokken en wachten op volgende bus. Uiteindelijk bij m'n hostel aangekomen, waar ik tog nog een douche van ze mocht nemen ondanks ik al uitgechekt was. Op naar het treinstation om in te checken voor m'n nachtbus. Ik vroeg waar ik moest zijn, en iemand liet me de weg zien. Halverwege werd ik verzocht om te wachten, en het viel me op dat ineens het hele station stil stond, ongeacht wie. Bleek dat het volkslied werd gespeeld. Dagelijkse routine... Bus ingestapt en op naar Chumphong, waar ik rond half 6 zou aankomen om vervolgens de boot van 7 uur zou nemen naar Koh Tao. Om 2 uur werd ik wakker gemaakt met de mededeling dat we er al waren. *#%! Geen id waarom we er zo vroeg waren, maar moesten dus 5 uur gaan wachten. Daarna op de boot, die natuurlijk lekker volgepropt wordt. Na 2.5 uur aangekomen en stonden flink wat taxi chauffeurs te wachten op hun gasten. Op 'mijn' bord stond Caelo... Zal wel Thais zijn?! Na wat uitleg in het resort kon ik maar m'n kamer en had ik om half 5 een introductie voor m'n PADI cursus. Kamer is 3x niks, maargoed er staat een 2 persoonsbed in. Daarna een scootertje gehuurd en het eiland verkent. De wegen erg zanderig en soms heb je het gevoel dat je op een crosscircuit rijdt. Maar overleefd en mooie plaatsjes gezien. Daarna introductie en moest meteen hoop informatie opnemen. Savonds vroeg naar bed en volgende morgen weer verder met 'college'. Smiddags op naar het zwembad voor een eerste duik met oefeningen. Volgende morgen weer de boeken in en smiddags de eerste 2 echte duiken! Met een paar Amerikaanse jongens flink gelaggen, en had soms onder water moeite om m'n lag in te houden. Ook hier een mooie onderwater wereld, maar een groot verschil met Great Barrier Reef! Maar daar valt niks mee te vergelijken natuurlijk. Savonds met die gasten gebbqt en wat biertjes gedronken. Helaas moest ik er de volgende morgen al om half 7 uit voor de volgende duiken. Voelde me niet helemaal top, maargoed. Na het duiken m'n examen gemaakt, en ben nu officieel een Open Water duiker! Yeah. Werd savonds natuurlijk weer even gevierd met een paar biertjes! Volgende morgen weer vroeg eruit om tas te pakken en de boot te nemen naar Koh Phangan! Verblijf hier in een heerlijk resort aan het strand met een zwembad. Meteen een tourtje geboekt voor de volgende dag en op naar het zwembad.

Savonds heerlijk vroeg naar bed en volgende dag om 10 uur opgehaald voor de tour. Eerste stop was een olifantenrit van ong 20 minuten. Echt gaaf om een keer gedaan te hebben! Daarna was er een krokodillenshow. Maar de krokodillen waren volgespoten met drugs, zodat ze niet echt wat deden. Dus je kon makkelijk je hoofd in z'n bek stoppen! Daarna naar een waterval, tempel, ergens geluncht en daarna gesnorkelt. En dat was de Tour alweer. Savonds een pak besteld bij de lokale klerenmaker! En weer lekke vroeg naar bed, is hier geen reet te doen namelijk! Ook best lekker hoor!

Maandagmorgen geprobeerd uit te slapen, maar helaas luktdat niet meer. Om 8 uur eruit om te ontbijten en richting het zwembad. Nog maar wat bij bruinen! Volgende morgen sochtends mn pak opgehaald. Ticket geboekt om naar Phuket te gaan voor Woensdagmorgen. Dat is morgenochtend, dus moet dan helaas gedagzeggen van dit heerlijke resort.

Nog maar 9 nachtjes slapen, en dan ben ik alweer thuis! Stiekem verlang ik daar wel heel erg naar om iedereen weer te zien:D

Dus, Tot snel!

  • 08 Maart 2011 - 15:04

    Ivonne:

    Hoi carlo, weer een erg leuk verhaal, dat zal wel afkicken worden thuis. Maar eerst nog "even" naar Singapore. Nog een leuke tijd daar en tot snel.
    En natuurlijk de groetjes aan Dennis en Shintaria.

  • 08 Maart 2011 - 15:18

    André:

    Tsja heer Steensma.

    al deze verhalen zijn een rijkdom! Wat een ervaring. Ik verwacht ook straks een volwassen Steensma Jr. thuis te ontvangen. Maar goed.. Je hebt nog ruim een volle week!
    Enjoy en we staan over 9 dagen klaar op Schiphol, hoor.. Moet wel 's-middags naar puppytraining in Nieuwegein. Misschien wil je wel mee..?

    Dikke kus van..
    Je pa.

  • 08 Maart 2011 - 15:47

    Peter Lagerweij:

    Klinkt allemaal weer goed!


  • 08 Maart 2011 - 17:42

    Skippy:

    He kanjer!
    Gefeliciteerd met je PADI. Gaaf hoor! Nou stiekem kijk ook uit om je weer te zien en effe lekker te knuffelen (dat willen tantes nou eenmaal).
    En voordat je gaat studeren krijg je eerst een cursus Nederlands want dat laat soms te wensen over....
    Geniet van Phuket en kom volgende week heelhuids thuis.
    Dikke kus en veel liefs,
    Skip

  • 08 Maart 2011 - 18:54

    Malika:

    Van harte met jouw PADI en veel plezier de komende dagen in Phuket.
    En natuurlijk tot ziens over een week in Nederland.

    Liefs, Malika

  • 08 Maart 2011 - 21:57

    Ellen:

    Hey vriend,

    Wederom om stink jaloers op te worden, maar het is je gegund.
    Je foto's op facebook gezien en het pak is mooi!
    Maak er een mooi en onvergetelijk eind van en dan zien we elkaar volgende week donderdag. Neem wat warmte mee;) Hier wel zon, maar nog niet erg warm.
    Houd je bagage wel goed in de gaten.
    Dikke kus moeders xxxxx

  • 09 Maart 2011 - 00:33

    Doris:

    Jeetje klinkt super!
    Ik heb trouwens net gebungyjumped...
    En queenstown is inderdaad erg leuk.

  • 12 Maart 2011 - 01:28

    Opa En Oma:

    Vanujit een warm en vochtig Bali zijn we toch weer jaloers op je. Wat een geweldige ervaring heb je weer opgedaan. Met ons gaat het goed nog twee nachtjes en dan zit het er voor ons helaas ook weer op.
    ook wij hebben gisteren nacht een lichte aardbeving gehad een onaangenaam gevoel.
    Carlo dikke kus en tot donderdag morgen

  • 12 Maart 2011 - 15:21

    Oma & Lydia:

    Wat een leuke avonturen! Dat zal idd wel wennen zijn, als je weer in Holland bent... Alhoewel het weer hier ook wel iets beter wordt. Hoelaat kom je op Schiphol aan? Kan je die Olifant- Krokodillenfoto's nog ff op je FB site zetten?? Wij zijn erg nieuwsgierig!!
    Doe voorzichtig met je bagage (Zorg dat niemand kans heeft om er iets in te stoppen!!) Geniet nog deze week!! Dikke kus xxx van oomie en mij

  • 13 Maart 2011 - 19:29

    Ellen:

    Carlo, ik wens je hele goede vluchten naar Singapore en als laatste naar huis. Veel plezier bij Dennis en Shintaria en doe ze de groeten.
    Je kamer is opgeruimd en schoon:)
    Donderdagavond rijst met champignonsaus? Zal je vader leuk vinden;)
    Nu Australië(great Barrier Reef) op tv , dus ik ga snel kijken.
    Totdonderdag, veel liefs moeders. xxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Backpacken

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2015

Bangkok - Amsterdam

17 Januari 2015

Hanoi - Bangkok

01 Januari 2015

Koh Rong - Hanoi

17 December 2014

Cambodja; land van uitersten

09 December 2014

Begin van een droom
Carlo

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 960
Totaal aantal bezoekers 30969

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 17 Maart 2011

Backpacken

Landen bezocht: