SYDNEY! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu SYDNEY! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

SYDNEY!

Door: carloaustralie

Blijf op de hoogte en volg Carlo

25 Oktober 2010 | Nederland, Hoofddorp

IK BEN ER! Eindelijk, na een flinke reis van ongeveer 35 uur, ben ik eindelijk in Sydney aangekomen. Rond half 1 kon ik zo door de douane lopen, omdat het al druk genoeg was. Op de eerste vlucht zat ik naast een fransman en een nederlandse vrouw. Toen ik uit wou stappen in Bangkok voor een tankbeurt was mijn vest weg... Ik snel achter dat stel aan, en zij hadden al iemand terug zien lopen met een zwart vest. Gelukkig lag het vest op mijn stoel toen ik terugkwam. Op het vliegveld alles geprobeerd om een beetje op internet te kunnen, maar helaas...Ook niet naar buiten, dus dan maar iedereen een colatje halen, zonder dat er ook maar iemand was die thais geld had. Dus iedereen werd genaaid door die Thaise bitches... Maarja, ze hadden zogenaamd geen wisselgeld meer, dus een colatje van 4 dollar. Helaas. Hierna door naar Taipei in Taiwan. Wat een stad. Helaas konden we niet verder dan ons hotel. Het novohotel. Was voor onze backpackers een walhalla, mooie hotelkamer, goedkoop, gratis zwembad alles erop en eraan. Ik heb eerst even een lekkere douche genomen, even wat geslapen, Phillies gekeken op ESPN en ten slotte natuurlijk Noodles gegeten. Daar kreeg je voor 300 Taipese ?? een gigantische bak noodles. Lekker dat het was, maar ik kreeg er alleen stokjes bij. Dus ik denk ok, ik moet het proberen! Maar na 5 minuten kloten kwam er een serveerster langs, wil je misschien met een vork? Na 5 minuten kwam een serveerster zich verontschuldigen omdat ze mijn bestek weg had gehaald zonder te weten dat ik dat niet kon!Al die Asiaten zijn hier zo, dat ze zo bang zijn om iets fout te doen... Is wel heel gastvrij, maar het is wel raar...

Eindelijk in SYdney, na een heerlijke kipburger, waar het brood verwisseld was voor rijst, als ontbijt, wat dus niet te eten was, zijn we verwelkomd door de crew van Australian Backpackers. Daarna fotos gemaakt van de groep met als achtergrond het Opera House en de Harbour Bridge! De foto's komen later nog, maar er hing een enorme donkere wolk boven de stad. een half uur later begon het te hosen, en tot nu is het niet meer gestopt. Daarna zijn we even wat dingen gaan regelen, oa Sofi nummer voor belasting en mediccare...

Daarna zijn we naar een kroeg/pub/club gegaan, voor 5 dollar konden we een biertje halen, waar we ook een maaltijd bij kregen, een perfecte backpackers maaltijd dus! Daarna ging de club open, maar om 12 uur had ik het wel gezien en zocht ik maar is mijn bed op. We kregen van andere reizigers wel de tip om de eerste avonden laat te gaan slapen en veel te drinken om in het nieuwe ritme te komen en dus de jetlag te voorkomen.

Op de terugweg liep ik met een jongen die een politieagent is in Friesland! Komen we een aardig mollig engelse vrouw tegen, die begint te roepen naar ons: Hey guys, should I tell you something? Girls like men who are confident. You need to look like you fuck her... Wij lagen helemaal dubbel, en de hele terugweg laggend de weg gezocht. Liepen dus in het roze gedeelte van Sydney waar alle Gays en lesbies uitgaan... een groot feest dus!

Vandaag nog steeds veel regen, en gingen we naar de blue mountains. Helaas was het erg mistig en hebben we niks van de mountains gezien:( Dus zijn we maar door gereden naar een lager gedeelte waar we de bergen konden zien van beneden. We moesten wel een flinke reis naar beneden maken op een off road met een aardig oud busje, dus finger crossed!maar alles goedgekomen, en onze eerste kangoeroes gezien!:D erg leuk allemaal. Nu is het hier half 3, dus ik ga zo lekker slapen! morgen weer rond 8 uur op, om bankzaken te regelen en wat informatie verkrijfen over een auto kopen/huren. Dus hierbij zeg ik jullie allemaal een fijne zondag! En geniet aankomend week van jullie werk! I am sorry;) Groetjes en dikke knuffel uit Sydney

  • 24 Oktober 2010 - 15:53

    Meijsenzo:

    Hoi Carlo, Net terug van mijn tripje naar Gulpen.... en check mijn mail. Gelijk springt jouw mail naar voren. Leuk dit allemaal te lezen. Tot nu toe gaat alles goed, dus dat moet je vader geruststellen :).
    Dus na de 1e 5 dagen moet het ook wel goed komen. Heel veel plezier daar.
    Kus van de meijsjes

  • 24 Oktober 2010 - 16:40

    Oma & Lydia:

    Hii Carlo,

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Wij hebben de hele dag aan jou gedacht. Nu alleen nog maar genieten... Australie is geweldig.
    Ik probeerde je te sms-en, maar dat lukte niet..
    Pas goed op jezelf!
    Vele lieve groeten en een dikke kus Oma & Lydia xxx

  • 24 Oktober 2010 - 19:32

    Opa En Oma:

    Grote vriend een leuk verslag van je eerste dagen in het "beloofde land". Het is overal op de wereld hetzelfde als ze wat aan je kunnen verdienen zullen ze het niet laten en in alle grote steden is er wel een redlight district. Maar volgens mij is deze reis om veel zaken van deze aardbol te ontdekken en dat doe jij en je mede reizigers met een vliegende stad. Met ons hier alles onder controle en we genieten van je eerste berichten. Het belangrijkste sportnieuws hier is de uitslag PSV- Feijenoord 10-0.
    Carlo veel sterkte van ons.

  • 24 Oktober 2010 - 20:16

    Ellen:

    Hey Carlo,

    Heerlijk om zoveel te lezen van je. Zou wel om het hoekje willen kijken hoe het daar is (maar dat komt wel:)). Jammer dat het regent maar straks wens je misschien dat het regent vanwege de warmte.
    Ga maar lekker relaxen na zo'n intensieve periode. Even tot rust komen en dan lekker touren en wie weet werken. je ziet maar!
    Lieverd, doe rustig aan en tot horens.
    Kus mama XXXXXXXX

  • 24 Oktober 2010 - 23:20

    André:

    Mooi verhaal.. Lekker kort..

  • 25 Oktober 2010 - 07:24

    Skippy:

    He kanjer!!
    Je bent al aardig aan het inburgeren daar! Maarruh pas op met die gays en lesbo's!!!!!! Weet er alles van?!
    Have fun!
    Dikke kus van

    Skip

  • 25 Oktober 2010 - 08:53

    JB:

    yo carlo, ziet er naar uit dat je het daar wel naar je zin hebt ,das mooi..'veel drinken om in t ritme te komen' vind ik trouwens wel een mooie tip;) majah veel plezier in de outback man! ik vind je verslagen wel leuk om te lezen dus die ga ik ff volgen, ben benieuwd naar de fotos.. latr!

  • 25 Oktober 2010 - 15:06

    Jasper:

    Maar goed dat je in de OZ bent aangekomen want verhalen over noodles heb ik nix an. Die vreet ik hier ook bij GC. Nu dus met het echte werk bezig! Klinkt goed allemaal. Tof je effe te lezen. Ik hou je in gaten! Binnekort foto's?

    Groeten Japsie

  • 26 Oktober 2010 - 10:53

    Daphne:

    heeee lillipu.... broeertje van me !!
    ik zie dat alles goed gaat daar.. hou je t nog uit zonder mij? ff doorzette he mannetje dat doe ik ook! binnekort krijg je wel ff een uitgebreide mail van me maar als ik dat te vaak doe weet ik ook niet meer wat ik moet zeggen!! je weet ik ben erg spraakzaam vandaar.. nou ik spreek je denk ik snel weer via skype en anders via de mail.. doe je de diertjes en de aboritianals de groetjes van mij (A)
    XXXXXXXXXXXXXX your big sissie

  • 27 Oktober 2010 - 15:17

    Ewoud:

    Heey Kerel,

    Het gaat goed met je zo te horen.Je ben er net en je hebt nu al mooie verhalen.
    Geniet er van , en hou ons up to date.

    Groeten van dspute!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoofddorp

Backpacken

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2015

Bangkok - Amsterdam

17 Januari 2015

Hanoi - Bangkok

01 Januari 2015

Koh Rong - Hanoi

17 December 2014

Cambodja; land van uitersten

09 December 2014

Begin van een droom
Carlo

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 31010

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 17 Maart 2011

Backpacken

Landen bezocht: