Coogee Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu Coogee Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

Coogee Beach

Door: carloaustralie

Blijf op de hoogte en volg Carlo

28 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer! onder andere vanuit de andere kant van Sydney, in het zonovergote Coogee beach, zo een half uurtje met de bus vanuit het centrum en 2 uur lopen van Bondi beach.

Laat ik maar gewoon verder gaan waar ik gebleven was, 3 uur snachts, ik had net lekker gepokerd met wat jongens van de groep en het hostel, wat geld verdient en lekker gaan slapen. De volgende morgen weer vroeg op om naar de bank te gaan om de bankrekening te openen. Gelukkig regelde de dames van Australian Backpackers het allemaal, en het enige wat we moesten doen was een handtekening zetten en 50 dollar storten. binnen 10 werkdagen zou het pasje naar mijn postadres gestuurd worden. Die zal ik meteen even melden, mochten jullie je vervelen en mij een hele leuke brief sturen, dan heb je mijn adres alvast!

C/- Woodduck Work & Travel
Carlo Steensma #5790
153 Forbes Street
Woolloomooloo NSW
2011, Sydney

Hierna gingen wij met de hele groep naar de foodcourt van Sydney, wat een eet tentjes allemaal... Maar ik heb samen met een ander meisje, Lupna lekker bij de KFC gegeten. Maar jezus, wat is het eten en drinken hier duur... Maargoed, daarna zijn we naar een autodealer gegaan, om het eea over auto's kopen en huren te weten te komen. Maar dat ga ik tog niet doen, maar het is wel interessant om te weten wat er allemaal bij komt kijken. Hierna hadden we vrij tot savonds, want toen gingen we uit eten met de groep. In de tussentijd heb ik even lekker door de stad gelopen in mn eentje op zoek naar een memory stick... nergens gevonden, dus die komt nog. Savonds zijn we naar een Irish Pub gegaan, met live muziek. Echt genoten van die man! De volgende dag moesten we er weer vroeg uit op weg naar de haven. Door de Botanic Gardens gelopen naar de haven. Wat een ontzettend mooie tuinen, er hangen en vliegen overal fleermuizen, echt super om dat in het daglicht te zien. Ook de rest van de tuinen is erg mooi. Doorgelopen naar de haven en daar zaten een paar aboriginals muziek te maken. Prachtig, een paar van ons mochten meedoen. Was echt leuk om te zien.

Daarna zijn we met de hop on hop off boot gevaren naar Whatsons Bay, en op een prachtig strandje gelegen met uitzicht over de skyline van Sydney. Hier lekker geluncht, gezwommen en heb ik eindelijk de tijd gehad om even rustig met Marloes te bellen. Ook al was het in Nederland pas 5 uur snachts, maar ik wist dat ze dat niet erg vond. En het was super om haar stem weer te horen, dat gaf me echt weer een opkikker. Helaas dacht ik dat het 9 cent per minuut kostte om naar NL te bellen, maar naar een mobiel nummer kost dat 32 cent en werd de lijn na een half uur verbroken. Helaas. Maar ik heb nu een manier gevonden, dat ik voor 2 cent per minuut naar een nl vast nummer kan bellen, erg fijn dus! Hierna heb ik nog wat krabjes en koraal gezien op het strand en zijn we weer teruggevaren naar het hart van Sydney, waar oa het aqarium en de sinds een week een na grootste Imax, er is namelijk van de week een grotere geopend in USA. Die avond was onze laatste avond als groep, dus gingen we nog ergens in een pub wat eten, fish and chips. Onderweg naar de pub werden we aangesproken door een man, of er iemand werk zocht voor de volgende morgen, dus ik meteen ja. Voor 15 dollar per uur verhuizen, om 07.30 klaar staan. Ik heb meteen toegezegd, zonder te weten tot hoelaat terwijl ik de volgende dag moest uitchecken zonder nog een nieuw hostel te hebben. Tog nog maar een nacht bij begeboekt met nog wat andere gasten. Na 3 zware uren gewerkt te hebben werd ik alweer uit de truck gezet, en zou ik savonds wel gebeld worden over het geld... Hij had haast. Dus maar hopen dat dat goed kwam.

Smiddags voor het eerst alleen, dacht ik, want onderweg kwam ik bijna iedereen alweer tegen. Beetje gechilled en wat inkopen gedaan voor het koken van savonds, voor het eerst. Spaghetti, met flink wat groente! Heerlijk, goed voor budget en nog gezond ook.

Vanochtend rond 10 uur uitgecheckt en 1 van ons (5 jongens) had al gebeld naar een hostel in Coogee beach, of ik mee wou. Ja tuurlijk! Dus een buskaartje gekocht en naar Coogee beach. Hostel heet Surf Side en licht aan de boulevard, met uitzicht op het strand. Prachtig. De jongens zijnn naar het strand gegaan en ik ben even richting Bondi beach hard gaan lopen. Maar dat was iets te veel van het goede, want we hadden net een pizza achter de kiezen... Dus die kwam al naar boven. Even gezeten in de eerste baai en weer verder gerend. Daarna Heerlijk op het strand geslapen! Vanavond weer gekookt, rusty's ofzo met sla en een kipsateetje, dat was goedkoper dan ander vlees;) En nu lig ik heerlijk op mn bed met de laptop van 1 van de jongens op het wifi van Macdonalds onder ons.

Ik mis het vaste leven wel, ook al is het leven heerlijk zo, maar het id dat ik over een week ofzo alleen een hostel ga zoeken vind ik wel raar. Ik ga zo even proberen wat foto's op hyves te zetten zodat jullie een beetje zien wat ik allemaal zie!

Dikke kus aann iedereen!

  • 28 Oktober 2010 - 11:09

    Skippy:

    Nou je vermaakt je wel. Lekker chillen daar op Coogee Beach. Ga je ook surfen? En al koken! Je bent een echte backpacker aan het worden!!
    Aleen een hostel vinden. Lukt je makkelijk. Het land stikt van de backpackers en hostels. Komt goed. Geniet maar lekker van dat leventje zo.

    Ik werk wel weer effe verder.

    Later!
    Skip

  • 28 Oktober 2010 - 11:21

    André:

    Hoi Lieverd,

    je bent lekker bezig zo! En het gaat alleen maar leuker worden, kan niet anders. Wij missen jouw aanwezigheid hier ook. Maar we weten dat je daar zo geniet, dat wij er ook een goed gevoel aan over houden! Blijf zo af en toe ook lekker hardlopen.
    Ben benieuwd naar je foto's.
    We skypen!!
    Dikke kus van je pa!
    (K)

  • 28 Oktober 2010 - 11:28

    Monique:

    Hi Carlo,
    Nou volgens mij vermaak jij je prima daar bij de Aussies. Erg leuk om het allemaal te lezen. Omdat wij zelf daar ook geweest zijn (niet op alle plaatsen natuurlijk) kun je je er wel een beter beeld bij hebben. Ik moest wel erg lachen toen je zei dat het eten zo duur was. Dat is altijd zo lieve schat in de grotere steden. Amsterdam is ook niet goedkoop hoor. Overal waar toeristen komen is het duur. Jij bent alleen geen toerist, maar een backpacker, dus dadelijk vind je vanzelf de goedkopere adresjes. En jullie koken inmiddels al zelf. Toch handig zo'n les van je moeder. Of heb je die tips niet gebruikt? Is het bier wel een beetje betaalbaar?
    Ik ben wel jaloers op je hoor, als ik dat zo allemaal lees. Hostel aan het strand enzo. Tripie hier, tripie daar. Heerlijk weertje.
    Het is hier k.. weer. Koud en regen. Dus je zit goed. Lekker daar blijven. Jammer van de Blue Mountains. Dat hadden wij ook; mistig en regen. We moesten ook naar beneden voor iets meer zicht. Maar je gaat er toch ook nog met je moeder heen? Of niet? Ik hoor dat je al een paar keer geskypt hebt met Hoofddorp. Via die weg blijf ik ook wat op de hoogte. He Carlo, blijf volop genieten! Wij werken hier gewoon wel lekker verder.
    Liefs, Monique

  • 28 Oktober 2010 - 12:08

    Lisa:

    Carlyyyyy, het klinkt echt super allemaal. Ben echt jaloers op je!
    Kijk uit naar je foto´s

    Kus

  • 28 Oktober 2010 - 14:13

    Oma & Lydia:

    Echt leuk om dit alles te lezen. Wij hebben ook net je foto's op hyves bekeken. Ziet er allemaal goed uit hoor! :-)) Kussss

  • 28 Oktober 2010 - 15:28

    JB:

    wat een vermogen van zeflbeheersing: gaan koken terwijl je boven een maccie zit :P

  • 29 Oktober 2010 - 13:47

    Doris Van Bergeijk:

    Heee Carla,
    klinkt allemaal erg leuk! Geniet er lekker van en tot over een jaartje ofzo ;)
    xxxx

  • 29 Oktober 2010 - 16:21

    Lidy, Frits En Rik:

    Hey Carlo,

    Gaaf man dat je lekker aan het backpacken bent. Heel veel plezier, doe voorzichtig en ga vooral genieten. Wat een top ervaring.
    We blijven je volgen.

    Heb je de bridge al beklommen? Kost een paar centen maar het is de moeite waard.

    Groetjes

  • 29 Oktober 2010 - 21:21

    Ellen:

    Hey zoon,

    Leuk vandaag je uitzicht life te kunnen zien via Skype. Skype, msn, blogs, pingen, sms, telefoon. Zo ver weg, maar ook zo dichtbij. Super! En dan wil jij ook nog dat we een brief gaan schrijven.
    Ik begrijp dat je het heel gauw vergeten bent, maar wij moeten hier gewoon werken enzo..
    Je dagboek is bijna 800 keer bekeken. Er zijn maar weinig mensen in je omgeving die je niet in de gaten houden. Dusss doe geen rare dingen en hou je koppie erbij! Al is het maar alleen om je vader, moeder, Daf, Marloes en de rest een gerust gevoel te geven.
    Hoop dat je wind mee hebt met surfen;). Ga je ook nog door naar Chris?
    Veel plezier in Byron Bay!
    Kus mama

  • 29 Oktober 2010 - 23:24

    Carlo Steensma:

    Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties! Ik heb voor 5 dagen een surftour geboekt! Dus ik ga zeker leren surfen! Helaas is het bier niet echt betaalbaar, rond de 5/6 dollar voor een biertje..:(
    Ik ga zeker de bridgeclimb doen! Ik denk dat ik die ga doen net voordat ik mn mam oppik in Januari!! Lijkt me ook echt super! Alvast heeeeeeeel erg bedankt Car!!!


  • 30 Oktober 2010 - 10:47

    Ellen:

    Prachtige foto's!

  • 30 Oktober 2010 - 17:58

    Marloes:

    He lieverd!!!
    Het is echt super om al je verhalen te lezen en je foto's te zien. Geniet lekker van je reis veder, en je dagen surftour worden vast en zeker top! Nou ik mag gelukkig weer veder gaan leren in me 'vakantie' ha-ha. Echt leuk om te zien hoe iedereen je volgt en je dagboek is wat Ellen al zei super vaak bekeken!
    Everything will be all right, dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2015

Bangkok - Amsterdam

17 Januari 2015

Hanoi - Bangkok

01 Januari 2015

Koh Rong - Hanoi

17 December 2014

Cambodja; land van uitersten

09 December 2014

Begin van een droom
Carlo

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 31021

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 17 Maart 2011

Backpacken

Landen bezocht: