Bali, Green Center and Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu Bali, Green Center and Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

Bali, Green Center and Bangkok

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo

28 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Vanuit een hostel in Bangkok het vervolg op het huilende Bali.

Savonds met opa en oma naar het vleigveld om Dennis op te halen. Waren flunk op tijd dus had nog even tijd om samen met oma te dollen met andere taxichauffeurs die hun gasten kwamen ophalen. Was weer erg leuk om Dennis weer te zien na zo'n tijd! Daarna nog even geborrelt op terras van opa en oma en daarna naar ons eigen hotel. Was al gewisseld van kamer die dag, want de airco stond aan de buitenkant van de kamer recht op de deur, heerlijke stank dus. Bij het ontbijt kregen we te horen dat we naar de vissershaven gingen met Jakob en Hanneke om wat flinke tonijnen te spotten, maar helaas waren die er niet. Maar wel leuk om te zien hoe zo'n visserhaven er daar uitziet! En daarna ging het vaste ritme weer verder. Rummikubben, uit eten en naar bed. Ontbijten en weer op naar het strand. Savonds na het uit eten gaan helaas afscheid moeten nemen van Bali, opa, oma en Dennis. Maar het ticket is al zo goed als geboekt van Thailand naar Singapore, dus die zie ik als eerst weer. Toen begon het reizen naar Alice Springs. Van Denpasar naar Brisbane, baggage ophalen en opnieuw inchecken, na 3 uur van Brisbane naar Melbourne, baggage ophalen en opnieuw inchecken, en na ruim 3 uur van Melbourne naar Alice Springs. Daar even snel wat noodles gekocht en wat snacks en water voor de woestijntrip van de aankomende dagen. Het eerste wat opviel was de hoeveelheid aboriginals die daar rondliepen. Blijkt dus een enorm probleem te zijn met de anangu (aboriginals) in Alice over hoe ze zich (verplicht) aanpassen. Veel geweld en alcohol op straat, en als je er rondloopt voel je je niet echt veilig. Volgende morgen om 6 uur opgehaald voor de tour door de Outback van Australie. Had er enorm veel zin in! Dus voorin de bus en verder met slapen! Want we reden in 3 dagen maarliefst 1500! En bijna alles ziet er hetzelfde uit. Alleen zag het er nu groen uit, ipv rood. Het heeft in 2010 namelijk 10x zoveel geregend dan het gemiddelde in de Outback.

Eerste dag op naar Uluru, Ayers Rock! Na wat stoppen onderweg en 500 km later kregen we de grootste steen ter wereld eindelijk in zicht. Super om hem dan eindelijk in het echt te zien. Eerst zijn we een Aboriginal centrum ingegaan, waar oa het Sorry boek licht. Hierin staan brieven vanuit de hele wereld van mensen die Uluru beklommen hebben of een steen meegenomen hebben uit het park, en hun dat enorm veel ongeluk heeft gebracht. Ze sturen de stenen terug en hopen dat ze er dan vanaf zijn...
Na een wandeling rondom Uluru zijn we naar het uitkijkpunt gegaan voor de zonsondergang. Met een biertje en diner een prachtig uitzicht. Daarna op naar ons kamp om onze swags uit te rollen. Helaas was het al de hele middag bewolkt en begon het savonds enorm te onweren, dus lagen we onder een shelter, en bijna geen ster te zien.

Volgende morgen om half 5 wakker gemaakt voor zonsopgang. Ik was de enige die droog was gebleven, en alle andere swags waren zeiknat. Een Swag is een soort slaapzak met een matrasje erin;) Maargoed, alles opgerold en op naar het volgende uitkijkpunt voor de zonsopgang naast Uluru. Weer een prachtig uitzicht! Op naar Kata Tjuta, The Olgas. Hier ook rondom gelopen en daarna weer de bus in. Op naar ons volgende kamp dichtbij King's Canyon. Eerst hout gesprokkelt voor ons kampvuur en daarna ons kamp opgezet en kampvuur aan. Ons diner werd bereid op het kampvuur, en savonds in de swag konden we de prachtige sterrenhemel goed zien. Erg speciaal was het Zuiderkruis. Volgende dag weer om 5 uur op zodat we niet in de hitte hoefde te lopen, hadden een flinke wandeling voor de boeg. Maar het was de moeite zeker waard.  Op de terugweg weer lekker liggen snurken, en savonds met een groot deel van de groep uit eten. Volgende dag vliegtuig in naar Sydney. In het vliegtuig blijk ik naast een Fins stel te zitten van de Tour. Erg toevallig, en ik kreeg meteen een fotoalbum te zien van de 8 kinderen en 30 kleinkinderen! Erg trotse oma!

In Sydney niet veel meer gedaan dan liggen zonnen op Bondi beach voor 3 dagen en op 26 februari om 22:00 de vlucht genomen naar Bangkok via Taipei. Gelukkig lekker kunnen slapen. Vanochtend om half 11 aangekomen en met de trein naar het hostel. Is allemaal weer een paradijs qua prijs! Snel gedoucht en op naar de beroemde Weekend Market. Een enorme markt, en heb er ook veel rondgelopen. Ze verkopen hier alles! Van 2e hands sneakers tot levensechte eekhoorntjes. Heb op deze markt het kadotje van oma opgehaald: een buddha! Die moet je natuurlijk kado krijgen! Daarna doodmoe in de trein terug en even met het thuisfront geskyped! Waren blij dat het weer goed ging! Morgenavond heb ik de nachtbus en een Ferry naar Koh Tao. Hier blijf ik 4 nachten voor m'n duikbrevet.

En als laatste nog een nieuwtje voor in jullie agenda, ik kom op donderdag 17 maart om 09:00 aan op Schiphol vanuit Bangkok! Wat eerder dan gepland, maar geld ging erg snel en ha toch niet zoveel zin om te gaan werken hier. En daarnaast mis ik mijn vriendinnetje natuurlijk!

Nou geniet nog even van het weekend, die gaan namelijk snel! Groeten uit Bangkok!

• 28 Februari 2011 - 07:58

Dennis:

Weer een erg mooi verhaal, met name de samenvatting van Bali, hahah! Oh in Bangkok heb je ook de Grand Palace, oud paleis van de koning.. erg groot maar ook leuk om heen te gaan. Verder voor 't uitgaan moet je wel naar Khao San Road dacht ik. Nou ik zie je mail wel verschijnen. Heel veel plezier in Koh Tao!!

• 28 Februari 2011 - 10:35

Lydia:

Hey Carlo,

Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt! Kijk je wel uit daar in Thailand?!
    Geniet!!
    Stuur je oma nog een kaartje? Vindt zij erg leuk!! :-)
    Kussie van ons xx

• 28 Februari 2011 - 10:37

Daddy:

Hoi Carlo.

Je hebt een fantastische tijd achter de rug! En daarnaast.. 17 maart is pas over een kleine drie weken. Dat is nog langer dan de gemiddelde vakantie van ons. Dus....
    Ik ben heel blij dat je weer bijna thuis komt, maar.. je zit nog in Bangkok, .... Je bent er dus nog niet..;-)
    Enjoy, but.. Be carefull!

Je vader!

• 28 Februari 2011 - 16:46

Skippy:

He kanjer!
    Mick kreeg een deja vu van Ayers Rock. Wij hadden de 1e nacht ook regen en zij lag net naast de shelter en was dus zeiknat!!
    Succes met je Padi en geniet van Thailand en de Thaise schonen. Doe neef Dennis de groeten. Wij vermaken ons in onwijs in Lapland. Kou valt nog mee maar vannacht in de sneeuwiglo is het -3 dus dat wordt afzien maar is wel erg gaaf! Gisteren 6 uur sneeuwscooter safari net ijsvissen (zelf gat boren in het 1 meter diepe ijs) en vandaag hele dag geskied met prachtige blue sky en besneeuwde bomen.
    We'll keep in touch.
    Dikke kus uit Lapland van
    Skip & Mick

• 28 Februari 2011 - 18:23

Moeders:

Hey vriend,

Hier gewoon en berichtje uit Hoofddorp.Wwat een internationaal gezin op dit moment (Bali, Thailand, Singapore, Lapland en .....Ned.).
    Heerlijk dat je weer geniet van een nieuw land. Had je al even gesproken en het straalt gewoon van je gezicht. Hier alles goed en kijken uit naar je thuiskomst. Je zal wel uitkijken naar grijze luchten, regen, regels, werken enzo.;)
    Dikke knuffel mama xxx

• 02 Maart 2011 - 06:12

Doris:

Aaah die woestijntrip klinkt super!
    Geniet er nog van
    x