Surf Tour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu Surf Tour - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

Surf Tour

Door: carloaustralie

Blijf op de hoogte en volg Carlo

05 November 2010 | Australië, Sydney

Zo hier ben ik weer, vanuit Bayron Bay; een soort Hippie Town. Ik ben net terug van de surf tour! Het was echt super. Ik zal weer verder gaan waar ik gebleven was.

Nadat ik lekker vroeg was gaan slapen, moest ik alweer vroeg op. Helaas kon ik niet meteen slapen, omdat ik met 3 amerikaanse meiden op de kamer lag van rond de 20. Het leken net meiden van 14/15 die maar bleven kwebbelen en giechelen, wat op zich wel grappig was om aan te horen. Moest er dus vroeg uit om rond 6 uur klaar te staan voor de bus. Na een busreis van 6 uur, met een ontbijt bij de Mac en tussenstop bij de Bottle shop waren we in het kamp. Dit was echt een superkamp! Het eten was perfect verzorgd, we hadden elke dag 3 maaltijden en er was genoeg eten voor eters zoals ik, want het waren surfers. En als je eenmaal gesurft hebt, dan zal je merken hoeveel energie dat kost en wat een honger je daarna hebt! Ook waren er heerlijke hangmatten en een kampvuur. In de vrije tijd heb ik heerlijk in de hangmatten geslapen. De eerste middag kregen we een uitleg over hoe alles werkte, wat regels en hoe je moest surfen. Regels 1 was Look cool and have fun. dat hebben we zeker gedaan! En we hebben zeker gelaggen om die Aussie's, echte topgasten. Daarna zijn we het water ingegaan en onze eerste golven gepakt. het bleek tog allemaal wat moeilijker dan gedacht. Pas de 2e dag kon ik een beetje staan op de surfplank. Maar als je dat eenmaal kan, dan is het surfen echt geweldig. We hebben de eerste avond helaas niet veel kunnen doen door de regen. De 2e avond zijn we na het eten naar een plek gegaan dicht bij het strand in het bos. Daar was al een groot kampvuur aan de gang en flink wat muziek en hebben we een super avond gehad. Eerst een paar drankspelletjes en daarna kwamen er ineens 2 naakte instructeurs langs rennen en springend over het vuur. Erg gelaggen. Daarna terug gelopen en ben ik flink op mn ** gegaan... helaas lag er veel hout op de grond dus heb mn knie flink bezeerd.

De volgende dag weer vroeg op, moesten elke dag rond 7.30 op, ontbijten en op naar de golven. Ook het strand was super, en de golven werden elke dag beter. De 2e dag hadden we er nog een heerlijk zonnetje bij. 2 november was de Melbourne Cup, de paardenrace waar heel Australie op gokt. Dus wij ook, (sorry pap) Iedereen die mee deed moest van te voren 5 dollar betalen en moest blind een paard kiezen. De winnaar won 120 Dollar. Mijn paard reed de hele race 2e, maar op het eind was die nergens te vinden. Helaas.

De 2e locatie was 2 uurjtes rijden, en bleek op het eerste gezicht veel minder. Het was een soort camping en er waren nog meer mensen. Dat waren we niet gewend, op de eerste accomodatie was niemand anders te vinden dan de surfers en onze groep.
Maar het bleek echter een super plek te zijn met andere groepen en campinggasten. Savonds weer erg vermaakt met een paar drankspelletjes... Ook heb ik even gepraat met een Nederlandse vrouw, ze heeft samen met der vriend uit Engeland een reisorganisatie en wonen in Spanje. Ze begreep precies hoe ik me voelde zo in mn eentje, en na effe gepraat te hebben voelde ik me een stuk beter! Ze hebben ook erg veel gefilmd voor hun website, het bedrijf heet extreme gap.

Zo ging het elke dag eigenlijk, alleen ben ik de laatste avond maar is rond half 9 gaan slapen, omdat het surfen en vroeg opstaan erg vermoeiend is. Iedereen heeft nu ook stijve armen en rug! Helaas was de organisatie erg commercieel en heb ik uiteindelijk 35 dollar voor alle foto's betaald... Ik moet ze alleen binnekort nog even downloaden van hun website, misschien kunnen jullie ze al zien op www.mojosurf.com .


Ik ben net aangekomen in Bayron bay, een klein plaatsje maar het moet super zijn volgens iedereen. Ik zit in het Art Factory Hostel vol met hippies maar erg mooi, met een zwembad erbij en middenin het bos.

Na een paar dagen zonder internet en zonder mobiel bereik te zijn is het erg leuk om alle reacties en emailtjes te lezen. Ik had nooit verwacht dat zoveel mensen me zouden volgen en reageren. Het is echt super! Maar helaas heb ik te weinig tijd om iedereen persoonlijk te beantwoorden, maar ik vind het iig erg leuk om ze te lezen! Ook heb ik net even een mailtje gestuurd naar de zus van Sandy, de moeder van een jongen van de Rabbits. get it? Daar ga ik waarschijnlijk binnekort ook even heen. Erg leuk om naar een paar nederlandse adresjes te gaan!

Straks ga ik naar het centrum om met de hele groep bij de Cheeky Monkeys te eten. er kwamen namelijk 2 topless meiden de bus in toen we Bayron bay inreden van die tent, ze waren wel ge bodypaint.

Dit was het weer voor tot nu toe! Ik hoop dat het weer wat beter wordt, want het is vooral bewolkt hier, maar alsnog beter dan in Nederland!!

Dikke kus vanuit Bayron Bay

  • 05 November 2010 - 07:28

    BOOM!:

    HELEMAAL geweldig Carlo!!
    Misschien zien we je ooit nog eens..;-)
    Dikke kus!

  • 05 November 2010 - 07:33

    Skippy:

    Ja, dat is het leven. Je bent al een echte Aussie aan het worden! Geniet vooral van Byron Bay. Het is echt cool daar en zeker in de Art Factory. Bij Cheeky Monky's heb ik ook gegeten maar geen blote tieten gezien. Jammer!!!!!!!
    Ga lekker relaxen en als je een mooie golf ziet.... Je weet nu hoe je daar lekker over/doorheen kan surfen.

    Have fun mate!

    Dikke kus
    Skip

  • 05 November 2010 - 09:59

    Ellen:

    Super die ervaring en a lot of fun!!!
    Straks even voor de rust naar wat Dutchies en misschien werken zodat je snel weer een tour kan boeken. Duiken ofzo???
    Begin je al er al aan te wennen dat je nu alleen maar mag genieten en niets moet???
    Lieverd, iedereen is jaloers op je!!
    Kus mama

  • 05 November 2010 - 10:47

    Neelis:

    Yo Aussie,
    goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Down Under. Je verslagen zijn leuk opgezet, houd dat vol! Veel plezier nog met al je inspannende activiteiten, ik blijf je volgen.
    Laterz

  • 05 November 2010 - 12:33

    Oma & Lydia:

    Hii Carlo,

    Was die nederlandse vrouw soms Debbie Neeskens?? Dat zou erg toevallig zijn! haha
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Njoy dude! xx

  • 05 November 2010 - 14:42

    JB:

    topless vrouwen, drank, surfen en hangmatten.. klinkt als de 'australian dream'! ga zo door man! latr

  • 05 November 2010 - 14:43

    Carlo:

    Hoi Oma en Lydia,

    Ja heel toevallig was dat Debbie Neeskens. Ze zei wel dat ze een Steensma kende, maar ik kende haar niet... Wat grappig!! Dikke kus en hele dikke knuffel ook aan oma!!

    Kus

  • 05 November 2010 - 15:22

    Sandy:

    Klinkt goed. Stoer hoor!
    Mijn zwager is ook een echte surfdude en hij maakt prachtige films. Leuk als het lukt om ze te bezoeken. groetjes aan mijn zus, Geoff en kids.

  • 05 November 2010 - 20:24

    Victor:

    Hee Carlito,

    Klinkt goed allemaal, je maakt mooie dingen mee als ik het zo lees;).
    Nog veel plezier en ik blijf je volgen.

    xx:$,

    Victor

  • 06 November 2010 - 08:02

    Peter Lagerweij:

    Hoi Carlo,

    Wij lezen ook jou verslagen. Super vet.

    Als je terug bent moet je me het surfen ook leren!

    Veel plezier,

    Peter.

  • 08 November 2010 - 08:48

    Opa En Oma:

    Goede morgen Carlo, Weer een prachtig verhaal, wij zien dit surfen ook vanaf ons strandje in Bali. Jaloers zijn we op je. Wij zijn net terug van een weekendje Parijs.
    Lekker gegeten en gesjopt maar veel regen. We merken wel dat we wat ouder worden. Ga zo door in Aussies land en dikke kus van Opa en Oma

  • 08 November 2010 - 20:13

    Naomi V. H. Te H.:

    Beste Carlo,

    hier dan eindelijk een berichtje van mij. Nou ja, eigenlijk wordt dit door je vader gemaakt, want ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven..
    Maar goed.. Ik stuur je zeer binnenkort echt zelf een berichtje, ok?

    Heel veel plezier, kijk goed uit voor al die uitheemse, gevaarlijke dieren en tot snel!
    Kus.

    Naomi

  • 09 November 2010 - 16:24

    Meijsenzo:

    Hoi Carlo, erg leuk om je zaterdag even "life"te zien op skype. Lekker kleurtje!
    De verhalen zijn geweldig en de reacties ook. Ik heb weinig toe te voegen dan je nog een erg gave tijd te wensen.
    Kus van de meijsjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2015

Bangkok - Amsterdam

17 Januari 2015

Hanoi - Bangkok

01 Januari 2015

Koh Rong - Hanoi

17 December 2014

Cambodja; land van uitersten

09 December 2014

Begin van een droom
Carlo

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 31015

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 17 Maart 2011

Backpacken

Landen bezocht: