Byron, Nimbin en Pottsville - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu Byron, Nimbin en Pottsville - Reisverslag uit Sydney, Australië van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

Byron, Nimbin en Pottsville

Door: carloaustralie

Blijf op de hoogte en volg Carlo

10 November 2010 | Australië, Sydney

Goeeedenmorgen allemaal,

iedereen ligt waars nog lekker te slapen! Bedankt allemaal voor de reacties. Het blijft echt ontzettend leuk om te lezen wie alles volgt!

Ik moest weer is wat typen van het thuisfront dus laat ik maar weer verdergaan waar ik gebleven was. De topless meiden in de bus. We zijn dus naar de Cheeky Monkeys gegaan voor wat goedkoop eten en wat bier! En al snel wat het wat bier in veel bier. Want we waren van MOJO surf, dus kregen we een aantal JUGS bier:) No problemo! Toen kregen we te horen dat je je kon laten bodypainten (de vrouwen) om op het podium voor 100 dollar te strijden. Ondanks dat het alleen voor vrouwen was, heb ik me tog laten bodypainten samen met een Ierse jongen. De Nederlandse vlag. De foto's volgen nog! Het was een erg leuke avond, maar helaas moest ik wat eerder weg omdat mijn hostel buiten het dorp lag. Maar er reed gelukkig een gratis nachtbus tot 4 uur! Het was slechts 5 minuten rijden, maar wel over een pikdonkere weg...

Toen we eenmaal onderweg waren naar het hostel gaf de chauffeur ineens een joint door... die zat dus achter het stuur met een joint... Hahaha.

De volgende dag heb ik vrij weinig gedaan, eindelijk uitgeslapen en even mn wasje gedaan en daarna het dorp in om misschien nog wat mensen tegen te komen van Surfkamp. Gelukkig duurde dat niet lang en zaten we al snel op een terrasje aan het strand een biertje te drinken. Wat afgesproken voor die avond en ik ging weer terug naar mn hostel. Even op het internet gezeten, en zag dat de vrouw uit Haarlem mijn hele familie van mijn vaderskant kent... Best grappig, wat is de wereld dan ineens klein!

Die avond weer naar Cheeky monkeys, maar daar waren we maar heel kort!
Lekker vroeg naar bed, om de volgende morgen naar Nimbin te gaan, het Amsterdam van Australie. Helaas was het geen goeie nacht, want er sliepen een paar engelse op mn kamer. De een had het wel heel gezellig met een meisje en de ander kwam om 5 uur stomdronken binnen en schreeuwde op de gang. Werd er gelukkig de volgende ochtend vriendelijk uit gegooid.

Dus op naar Nimbin. 2 uurtjes rijden. Nimbin is net als de meeste dorpjes hier best klein, en heeft maar 1 grote straat. Ik liep daar rond met een jongen en meisje die ik al had leren kennen op de 2e locatie van het surfen. Was dus gezellig en ik heb ze wat beter leren kennen.

Iedereen, maar dan ook iedereen daar bied je drugs aan. Wiet, maar ook cookies. Dus voor ons eigenlijk spacecake, maar dan gewoon koekjes. Zelfs vrouwen van 50 bieden het iedereen aan. Na een uurtje zijn we doorgereden naar een picknick plek, waar we gebbqt hebben, en we konden zwemmen in een waterval. Maar voor 10 minuten zeiknat te worden is als backpacker niet erg handig.
Was dus een leuk dagje, daarna even gezwommen in het zwembad van het hostel, de stad in gegaan om een broodje te halen en aan het strand opgegeten. Even lekker met mn ouders gebeld en met Marloes. Om 11 uur nog de bioscoop ingegaan om een film te kijken, waar ik de naam al niet meer van weet. Maar was erg leuk.

Volgende dag om 10 uur uitgecheckt, spullen in een kluisje gegooit en een flinke wandeling gemaakt naar het meest oostelijke punt van het vaste land van Australie. Een pittige wandeling die soms wel erg steil is.

Na de wandeling heb ik Rita ontmoet, waar ik de rest van de week zou verblijven in Pottsville. Rita en Barry zijn beiden met pensioen en zijn heel erg gastvrij en vriendelijk. Ze hebben me al meteen van alles laten zien, en ik kon van alles gebruik maken. Ik heb een heerlijk 2 persoonsbed, dus dat is weer even wat beter dan die hostels.

Ze wonen 5 minuten lopen van het strand af, in een erg stille omgeving. Ze zijn hier vooral erg gehecht aan het milieu. Rita doet vrijwilligers werk voor het bos. Ze zijn dus erg gastvrij en zorgen er goed voor dat ik me hier wel vermaak. Vandaag ben ik met Rita naar het zwembad gegaan, en smiddags met Barry gaan fietsen door het Environmental Park. Erg mooi, wat leuke beesten gezien.

Nou ik heb wel weer genoeg getypt, have fun op het werk en school. Ik vermaak me hier verder wel!

Groeten uit Pottsville

  • 10 November 2010 - 08:16

    Daddy:

    Trots op je..!

  • 10 November 2010 - 09:04

    Skippy:

    He mafkees!
    Wat doe je toch allemaal leuke dingen. Vind je het nu jammer dat je de echte hippietijd niet hebt meegemaakt? Ga vooral door met alleen maar leuke dingen doen, wij werken wel....
    Geniet verder met volle teugen!
    Dikke kus
    Skip

  • 10 November 2010 - 17:13

    Ellen:

    Hey vriend,

    Ondanks dat ik je bijna dagelijks spreek blijf ik smullen van alle verhalen. Kijk er dan ook steeds meer naar uit om het in januari/februari allemaal met eigen ogen te zien. Op mij zijn mensen ook jaloers hoor;)
    Wil je Rita en Barry namens ons heeeel erg bedanken voor de goede zorgen. Ze genieten er net zo van als jij heb ik van Esther gehoord!
    Lieverd, tot gauw maar weer. De kou begint hier langzamerhand toe te nemen, dus die paar tropische buien daar moet je niet over zeuren.
    Dikke kus Mama

  • 10 November 2010 - 20:42

    Erik:

    Hoi Carlo,
    man wat een leuke dingen beleef je allemaal. Vooral blijven schrijven wat je allemaal overkomt. Groetjes Erik

  • 10 November 2010 - 22:14

    Esther:

    Hoi Carlo,
    Heerlijk die verhalen, vind het zo leuk om te lezen. Vooral omdat je nu nog in een omgeving zit waar ik ook geweest ben. is zo lekker bekend. Heb je nog dolfijnen kunnen spotten bij bayron bay? Vond ik zelf toen zo geweldig om te zien. Geniet nog lekker bij barry en rita en geef ze maar een dikke knuffel van mij!
    groetjes
    esther

  • 13 November 2010 - 10:11

    Andre:

    goedenavond heer.

    Ben je al in Brisbane?

  • 15 November 2010 - 12:25

    Malika:

    He, he eindelijk ook een berichtje van mij.
    Nou Carlo ik hoef je niet te vragen hoe het gaat, want als ik het zo allemaal lees en zie is het werkelijk fantastisch! Een ervaring die niemand je ooit af kan pakken en daarbij ook nog ontzettend leuk.

    In het pittoreske Haarlem is het in ieder geval veel minder spannend allemaal.
    Alhoewel, ik ben met jouw moeder een weekend naar het gevaarlijke, spannende en oh zo drukke Winterswijk geweest.
    Even kijken op: EllenMalikaWinterswijk.waarbenjij.nu.

    Oh ja en je krijgt de hartelijke groeten terug van mevrouw Smit. Ze mist jouw telefoontjes.

    Liefs, Malika


  • 19 November 2010 - 13:56

    Merel:

    carliee !!
    jaa jaa deze slechte vriendin is eindelijk een beetje op de hoogte, ik zal het vanaf nu bijhouden.
    heel veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Backpacken

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2015

Bangkok - Amsterdam

17 Januari 2015

Hanoi - Bangkok

01 Januari 2015

Koh Rong - Hanoi

17 December 2014

Cambodja; land van uitersten

09 December 2014

Begin van een droom
Carlo

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 31012

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 17 Maart 2011

Backpacken

Landen bezocht: