Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: carloaustralie

Blijf op de hoogte en volg Carlo

23 November 2010 | Australië, Brisbane

Goedenmorgen,

Sorry dat ik alweer een tijdje niks heb laten horen! Ik heb de laatste week helaas bijna geen internet gehad;) Momenteel zit ik in Brisbane, weer verder ten noorden. Ik ga maar weer verder waar ik was.

Ik was bij Rita en Barry, die hebben mij erg verwend, elke dag kon ik lekker uitslapen, heb gekanoot in Barry zn kano in de 'creek', heb geprobeerd te bodyboarden, en heb met Rita gezwommen bij de Gym. Had hierdoor erg veel spierpijn in mn armen de dagen daarna... Had dus alweer te lang niks gedaan! Op vrijdag zijn we er vroeg vandoor gegaan, Rita en ik, en heeft Rita me afgezet in Surfers Paradise. rita is bij een vriendin langs gegaan en ik heb een scooter gehuurd en de Gold Coast een beetje verkend. Was in het begin erg wennen, om weer op een scooter te zitten, maar ook om links te rijden, vooral met kruispunten is het lastig. Maar het verschil met het begin van Queensland ( de provincie ten noorden van New South Wales) en New South Wales is enorm. Zoals ik al zei zijn ze bij Rita en Barry erg gehecht aan de natuur, en zijn er zelfs regels dat je geen gebouwen op de meeste plekken mag bouwen hoger dan 1 verdieping. Als je de grens overgaat merk je al meteen dat er een andere regering is, enorme gebouwen overal.

Daarna heeft Rita me opgehaald en zijn we doorgereden naar Nina, haar dochter. Hier hebben we geholpen met het verhuizen van kamers en heb ik het gras gemaaid, helaas hebben ze hier iets meer tuin dan in Nederland...

Volgende morgen zijn we naar Daniel gegaan, de zoon van Rita in Brisbane. Daniel en Rossie (zn vriendin) hebben ons meegenomen de stad in, en naar Mt Cootah gebracht. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de stad, en savonds is het helemaal mooi! De volgende dag heb ik geholpen met het verfen van hun veranda. Dit vonden ze wel erg fijn, omdat het best veel werk was. Daarna heeft Rita me afgezet bij Chris Mowday! de Australische pitcher van RCH.

Chris woont in een suburb van Brisbane en hier kan ik zo lang blijven als ik wil. Chris woont hier met een vriend van hem. Het enige is dat ze beide al vanaf 6 uur werken en pas rond 5 uur terug zijn. Maar dat is geen probleem, ik vermaak me wel. Maandag heeft Chris me een beetje laten zien hoe ik de stad in kom en waar het meeste is. We hebben ergens een steak gegeten en zijn daarna het Casino ingedoken. Nummer 24 blijkt weer een topper te zijn, want die heeft me ruim 100 dollar opgebracht met Roulette. Donderdag, vrijdag en zondag waren wedstrijddagen voor Chris, dus daar ben ik heen geweest. Het niveau van de ABL is erg hoog. Bijna elke speler is gecontracteerd of heeft ooit een contract getekend in Amerika. Donderdag 1 wedstrijd, vrijdag 2 achterelkaar! en zondag nog 1. Chris heeft elke wedstrijd minimaal 1 inning gegooid, en ging er goed! 2-2. Vrijdag zijn we na de wedstrijd weer de stad in gegaan met wat vrienden van Chris. We waren de hele avond weer in het Casino, en hebben ons erg vermaakt, we kwamen ook 3 japanners tegen uit zn team, erg toffe gozers! Die kwamen we zondag weer tegen na de wedstrijd in een pub. de oudste van hun, de battingcoach van het team blijkt rond 2000 5 jaar voor ADO gespeeld te hebben! heeft het erg naar zn zin gehad in Nederland! Was weer een gezellige avond.

Nu ben ik bezig om wat werk voor volgende week te krijgen bij Nina, de dochter van Rita. Want helaas is er in Brisbane niks voor maar 2 weken:( Ik heb een bustour geboekt in Nieuw Zeeland en ga daar 7 december heen!

Dit weekend ga ik weer naar Daniel en Rossie en gaan ze mij het nachtleven laten zien in de Valley van Brisbane! erg veel zin in!

Nou dit was het weer, ik hoor dat het weer niet heel erg lekker is in NL? hier is het elke dag 27 graden, of het bewolkt is, regent of de zon schijnt! I am sorry.

Dan nog de laatste mededeling, overmorgen ( donderdag 25 november) ga ik alweer een jaar met Marloes! Daar heb ik het af en toe wel lastig mee, maar met de gedachte dat we over 7 maanden weer bij elkaar zijn komt het allemaal wel goed!

groeten uit Brisbane!

p.s. ik ben blij dat mn slechte vriendin weer op de hoogte is!:D

• 23 November 2010 - 08:21

Ivonne:

Hoi Carlo, ik ga maar even de kaart erbij pakken want kan het allemaal niet meer zo goed volgen. Het klinkt allemaal erg geweldig en zo te lezen heb je je draai aardig gevonden en dan ook nog nieuw Zeeland erbij! Wij vermaken ons ook prima hier maar zijn ook bezig met het vertrek van Dennis naar Singapore. Misschien kan je hem ook nog even opzoeken nu je toch bezig bent....We kijken uit naar je verhalen en geniet. Kus van de meijsjes.

• 23 November 2010 - 08:22

Opa En Oma:

Goede morgen uit een nat en vanaf morgen besneeuwd (de verwa chting)Nederland. Fijn om te horen dat het je nog steeds goed gaat in Down Under. Het is een ervaring die je, je leven lang mee draagt. Niet verwacht dat het honkbal peil daar zo hoog ligt. Ook leuk dat je onze tegenvoeters gaat bezoeken. Met ons gaat het goed en zien uit naar het vertrek naar Bali over 8 weken. Carlo het ga je goed. Dikke kus van de Muggen

• 23 November 2010 - 11:52

Oma & Lydia:

Fijn om te horen dat alles naar wens gaat.
    Laat ons (waarscheinlijk vanaf morgen) maar in de kou en sneeuw zitten... :-((
    Njoy! Mwaaah dikke knuffel van ons xxx

• 23 November 2010 - 12:26

Vaders:

Hey Carlo,

eindelijk dus weer een mooi verhaal..! Goed je weer even te spreken gisteren, maar hopelijk heb je vanaf maandag weer wat meer/beter toegang tot de Skype..!
    Geniet van alle mooie dingen daar in dat prachtige land, trek er op uit, en... nog een paar dagen en dan weer in het vliegtuig!
    Waarschijnlijk hebben wij in december weer een drietal borrels te organiseren, waar je dan helaas dus niet bij kunt assisteren.. Maar.. we gaan het wel redden hoor!

Dikke kus!!
    Je vader en moeder..

• 24 November 2010 - 09:03

Skippy:

He kanjer!
    Ik volg je helemaal in gedachten. Goed om weer wat van je te horen. Het is zo heerlijk om op m'n werk met een vers bakkie thee je verhalen over mijn favoriete land, waar ook ik zoveel goede en mooie herinneringen aan heb, te lezen. Ik herken er zoveel van.
    Ennuh 7 december lekker naar de kiwi's. Man, ga ook daar genieten. De natuur is er echt prachtig.
    Enjoy!
    Later
    Dikke kus, Skip!

• 24 November 2010 - 10:48

Lara:

Hee Carlo! net pas al je verslagen gelezen:$. Klinkt super, ben jaloers! Heel veel plezier nog, xx Laar

• 24 November 2010 - 11:28

André BOOM!:

Hoe was de Zoo vandaag Carlo?
    De baseballclinic staat gepland op 12 en 13 maart 2011. Zie ook www.baseballclinic.nl Ben je er bij? ;-)
    Maar... Al bijna 6.000 hits?? Hoe krijg je dat voor elkaar?

• 25 November 2010 - 22:14

Ellen:

Hoi, Van harte met je 1-jarig jubileum!!! Ook Marloes natuurlijk gefeliciteerd. Afstand is dus geen punt voor jullie.
    Over 1 1/2 week als kiwi door het leven. Ben erg benieuwd want de verhalen die ik gehoord heb zijn SUPER!
    Vandaag dagje Rotterdam met Daf. Bodyworlds en shoppen. Heerlijk.
    We wachten op de eerste sneeuwvlokken. Weet je nog wel, van die witte zachte vlokjes. Iets anders dan 27 graden!!!
    Hoop dat je binnenkort weer wat foto's kan plaatsen van o.a. The Australian Zoo. Je hebt genoten he? Gaaf hoor.
    Lieverd, maak er wat van en we spreken elkaar vast weer snel.
    Dkke kus (Moeders) El

• 01 December 2010 - 21:37

Marloes:

He lief,
    had vanavond weer even je verhalen gelezen blijft zo leuk! En die nieuwe foto's van de Zoo zijn super,
    Spreek je snel weer topper!

• 03 December 2010 - 10:17

Sint:

Lieve Carlo,

Wat heeft Sint lopen zoeken naar jou.
    Niet op school, thuis of bij je vrouw.
    Zit ie met z'n kleine kontje aan de andere kant van de wereld.
    Had dat ook maar eerder aan de zoekpiet gemeld.
    Maar Sint begrijpt dat je het fantastisch hebt daar.
    Voor een jonge gozer is dat natuurlijk geen bezwaar.
    Een kans die je hebt gekregen en gepakt.
    Maanden in de mooiste omgeving genieten en zwaar bepakt.
    Dat backpakken moet je Piet maar eens uitleggen.
    Die kan alleen het woordje 'zak' zeggen.
    Verder ziet Sint dat je veel zit te Sypen en te bellen.
    Ook op waarbenjijnu heb je veel te vertellen.
    Al die tourtjes en eten kost veel geld.
    Maar Sint heeft op ING even geteld.
    Hij kwam tot de conclusie dat jij als arme student.
    Geld besparen je nog niet bent gewend.
    Het werk is niet veel voorhanden.
    Nu je op Nieuw Zeeland gaat landen.
    Kan Sint een klein duitje overmaken.
    Geniet ervan en laat je door de schoonheid van het land raken.
    Jonge man, Sint gaat snel weer naar andere kinderen.
    Blijf jezelf dan zal je niemand hinderen.
    Piet wil nog zeggen dat hij heeeeel trots is.
    Maak plezier, maar kijk uit voor die grote witte vis.
    Kus van Sint en Pietxxxxxxxxxxxxxxx

• 03 December 2010 - 14:19

Doris Van Bergeijk:

Hellooooo,
    zie je in Nieuw Zeeland?! =D

• 06 December 2010 - 21:56

Hulphond:

Hallo,
    Als alles goed gaat kom ik 4 januari 2011 voor een jaartje bij jullie wonen. Ik heb gehoord dat ik jou de eerste maanden alleen via SKYPE kan zien, maar dat lijkt me wel heel erg leuk.
    Ik ben een blonde labrador en nu 2 weken oud. Ik moet dus nog een beetje groeien maar dat komt wel goed.
    Mijn nieuwe bazinnetje neemt wel foto's van me mee naar Australië.
    Carlo, ik hoop tot gauw, kunnen we lekker stoeien!
    Oh ja, of jullie mij als mannetje of vrouwtje krijgen is nog niet bekend, maar mijn naam begint met een Z. Jij mag ook wel iets verzinnen hoor!
    Pootje van Z......