New-Zealand!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu New-Zealand!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

New-Zealand!!

Door: carloaustralie

Blijf op de hoogte en volg Carlo

08 December 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Goedenmorgen, daar ben ik weer! Het heeft weer even geduurt, maar ik had helaas niet zoveel internet in Brisbane! Mijn laatste bericht was dat ik werk aan het zoeken was in Gatton en ik het weekend naar Daniel en Rossie ging. Ik ben vrijdag opgehaald door Daniel bij Chris en ben daar het weekend gebleven. Die dag heb ik eerst gewerkt bij het verhuurbedrijf waar Chris ook werkt. Ik moest daar om 7 uur zijn, en 1x overstappen met de trein. Bij aankomst werd er gelijk gevraagd of ik mijn rijbewijs had. Met een brok in mn keel moest ik helaas bekennen. Ik had namelijk nog geen auto gereden in Australie, en helemaal niet de trucks die ze daar hadden staan. Ik mocht eerst helpen met het inladen van de trucks, en daarna mocht ik de spullen wegbrengen, in mn eentje met een tomtom... Het ging gelukkig goed en ik kwam veilig (en flink bezweet van de stress) terug! Helaas was het werk om 12 uur al klaar en kon ik al naar huis. Om 5 uur werd ik opgehaald en daar heb geholpen met verfen en zijn we s'avonds de Valley/Chinatown in gegaan met wat vrienden. Was erg gezellig. Helaas kon ik niet werken bij Nina in Gatton. Overal was het te moeilijk om voor 1 week te werken. Hier had ik gelukkig wel meer internet dus heb flink geskyped met het thuisfront.

Eenmaal weer terug bij Chris ging mijn heerlijke leven weer verder met weinig meer dan uitslapen, tv kijken en af en toe de stad in... Niet erg optimaal dus, maar met het uitzicht op Nieuw-Zeeland hield ik het wel uit! Ik ben bijna elke dag de stad in geweest, naar de film gegaan en heb zelfs op aanraden een paar boeken gekocht, de triologie van Millenium, wie kent ze niet?! Alle drie maar gekocht zodat ik niet uitgelezen ben de aankomende tijd, en ook maar een lonely planet van Nieuw-Zeeland gekocht. Bij het lezen van deze lonely planet betrapte ik mezelf erop dat ik meer enthousiast was over nieuw-zeeland dan dat ik over Australie was. En dat absoluut niet in het nadeel van Australie, maar Nieuw-Zeeland is zo mooi en er zijn zoveel verschillende dingen! Echt een superland.

Op een avond dat ik in de stad was en even met mams geskyped had kwam ik een meisje tegen van Australian Backpackers waarmee ik naar Australie ben gekomen. Zij was meteen door naar Cairns gevlogen om het regenseizoen voor te zijn. helaas was dat niet gelukt en had zij ook nog geen mooi weer gehad. Australie heeft nu namelijk de slechste zomer in 20 jaar... Kon het dus niet beter treffen...

Ook werd ik gebeld door een paar jongens van Australian Backpackers. Die heb ik zondag gezien en zijn we samen naar de film Devil geweest en hebben daarna in hun hostel wat gegeten. Helaas moest ik op tijd terug om mijn laatste trein naar 'huis' te pakken, omdat een taxi tussen de 35 en 40 dollar was...
verder nog even de laatste dingetjes gedaan zoals de was zodat ik weer helemaal 'schoon' kon beginnen aan mn reis. Maandag avond nog even met Chris de stad in voor de laatste avond. Hij kijkt ook wel erg uit naar dat Suuz naar Australie komt!

Dinsdagochtend vroeg naar het vliegveld, om 4 uur de wekker zodat ik Marloes eerst nog even kon bellen. Om 5 uur op naar het vliegveld. Ik op de borden kijken, Brisbane-Sydney 06.30 gate 37. Dus ik wil richting gate 37 gaan, door de security... Was ik vergeten om in te checken... Dus ik weer terug om in te checken. Halverwege de rij kom ik erachter dat ik in de rij sta om alleen je bagage af te geven als je al online hebt ingescheckt. Dus weer achteraan in de andere rij. Eenmaal aan de beurt geef ik mn paspoort en mn ticket. Sorry sir, you are in the wrong line... Omdat mijn rugzak meteen doorging naar Auckland moest ik naar een andere bali! Gelukkig was ik meteen aan de beurt, maar was er wat gezeur over mijn retour, of ik niet te lang in Nieuw-Zeeland was zonder visum. Gelukkig was dit niet het geval en kon ik eindelijk door de security. Snel even een broodje gehaald, wordt mn naam omgeroepen. Of ik zsm naar de gate wil komen! Gelukkig is alles goedgekomen:)

In Sydney een tussenstop van ruim 3 uur, van de ene airport naar de andere en maar gaan lezen. Wordt mn naam weer omgeroepen, terwijl ik nog ruim 2 uur te gaan heb. Slechts een verandering van stoel. Daarna werd ik gestoord door een aziatische vrouw, die zijn er gelukkig niet zoveel in Australie..., of ik een PAAR vragen wou beantworden over mijn reis. na een half uur was ze eindelijk klaar en kreeg ik een paar aanzichtkaarten, joepie!

In Auckland is er een makkelijke connectie tussen de airport en de stad met een bus! In het hostel heb ik nu een 2 persoonskamer samen met Jan uit Duitsland. Meteen maar even wat uitgekozen voor vandaag, een gratis bustour door Auckland met alle hoogtepunten. Was erg goed verzorgd en heb een goed beeld gekregen van Auckland. Ook een jongen uit Denemarken ontmoet, en daar is het normaal dat je een (paar) tussenjaren neemt. Hij vond het maar raar dat in Nederland iedereen van school doorstroomt in vervolgstudie. Is wel leuk om zo verschillen te leren!

Maar het is weer een stad, en daarvoor ben ik niet gekomen. Morgenochtend vertek ik om 08.10 met mn bustour naar o.a. Hahei en Hot water beach.

Dit was het wel weer, werkze allemaal en succes op school.

Dikke kus uit Auckland

  • 08 December 2010 - 07:41

    André:

    Super Man!!
    We spreken je weer.

    Bedankt voor je verhaal...;-)

  • 08 December 2010 - 08:17

    Irfaan:

    Succes!! klinkt relaxed. Gr van de PI Team :p

  • 08 December 2010 - 09:48

    Opa En Oma:

    Vroeger op school heb ik geleerd dat New Zeeland onze tegenvoeters zijn dus als we door de aarde heen kunnen kijken zien we nu je voetzolen. Verder weg kan je nu alleen nog naar Antartica. Carlo we genieten nog steeds van je avonturen, ondanks de barre kou hier.

  • 08 December 2010 - 11:12

    Skippy:

    He kanjer! Zo weer een land op je lijstje. Nieuw Zeeland moet een land zijn met prachtige natuur. Dus ga lekker genieten met die hop on hop off bus. Ga je met de Kiwi Experience? Heb ik goede verhalen over gehoord. Man, ik ben jaloers op je. Druk met werk, kou, sneeuw en jij lekker relaxen en mooi weer. Ik gun het je van harte. Geniet met volle teugen. Ben benieuwd naar je eerste ervaringen in het land van de kiwi's.
    Dikke kus van Skip

  • 08 December 2010 - 13:58

    Marloes:

    Daar ben je gelukkig weer met een heerlijk verhaal en foto's! Klinkt weer allemaal super, op naar Hahei beach. Nu weer volop genieten en bezig zijn, na je weekjes van het "heerlijke leven''.

    Dikke kus

  • 11 December 2010 - 07:20

    Peter Lagerweij:

    Hoi Carlo,

    Blijft leuk je te volgen.

    Als ik je een advies mag geven: Ga zo snel mogelijk naar het zuider eiland!

    Geniet!

  • 11 December 2010 - 12:27

    Moeders:

    Hey vriend,

    Inmiddels ben je al ontzettend aan het genieten in NZ. Zelfs gedanst in een rieten rokje met de Maori's. Ik kijk uit naar de foto's! Er zullen straks nog weinig dingen zijn die je niet gedaan hebt als ik het allemaal hoor (mail). Nu heb je de kans, groot gelijk.
    Wij zijn klaar voor de party van vanavond.
    Dikke kus vanuit Hoofddorp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Backpacken

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2015

Bangkok - Amsterdam

17 Januari 2015

Hanoi - Bangkok

01 Januari 2015

Koh Rong - Hanoi

17 December 2014

Cambodja; land van uitersten

09 December 2014

Begin van een droom
Carlo

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 31018

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 17 Maart 2011

Backpacken

Landen bezocht: