Extrrrrrreemee! - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu Extrrrrrreemee! - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

Extrrrrrreemee!

Door: carloaustralie

Blijf op de hoogte en volg Carlo

14 December 2010 | Nieuw Zeeland, National Park

Goedenmorgen allemaal!

Na mijn dagje Auckland werd ik afgelopen donderdag rond 8 uur opgehaald van mijn YHA door de Stray bus. Best eng, om als laatste een bus in te stappen vol met mensen die je niet kent. Onze eerste stop was de Mt Eden. Deze stop had ik gelukkig nog niet gedaan met de tour door Auckland. Mt Eden is een van de 50 vulkanen waar Auckland op gebouwd is. Was een erg mooi uitzicht! Daarna zijn we doorgereden naar Hahei. Op de weg naar Hahei zijn we nog even gestopt voor 2 bomen. 1 van de 2 was de Hangover-tree. Als je die een hug heb gegeven dan heb je de volgende morgen geen hangover! Best handig zo'n boom. In Hahei heb ik gekayakt in de zee naar de Cathedral Cove. Erg mooi om langs de kust te kayaken, met overal eilandjes van rotsen om je heen! Hierna zijn we naar Hot Water Beach gegaan. Helaas waren we wat laat en was het al bijna hoogtij. Hot Water Beach is een strand waar als je een groot gat graaft je heet water tegenkomt. Je kan hier dus op het strand in een hot pool zitten, het water kan wel 70 graden zijn! Daarna hebben we ge-bbqt en heb ik wat mensen leren kennen van de bus. Onder andere wat Nederlanders die in de buurt van Hoofddorp wonen! Volgende dag weer vroeg op en zijn we naar Raglan gereden. Raglan is de surf-capital van New Zealand. Dus daar heb ik een surfbord gehuurd. Helaas waren de golven niet echt groot. Maar voor een surf pro als ik maakt dat niet uit! Daarna zijn we terug naar het
hostel gegaan wat in het midden in het bos lag. Was erg mooi! Helaas was er een flink feestje savonds naast mijn kamer dus heb niet erg lekker geslapen. Volgende ochtend weer vroeg op op weg naar Maketu via Rotorua. In Maketu waren we te gast bij een echte originele Maori familie, de originele bewoners van Nieuw-Zeeland. Na het avondeten kregen we een show van hun. Eerst hoe ze andere stammen bang probeerde te maken, en daarna lieten ze een paar dansjes en liedjes van hun zien. Was erg leuk om te zien. Daarna moesten de jongens de dans leren van de mannen, en de vrouwen die van de vrouwen. Was erg grappig om de dans te leren en uit te voeren, waarbij je vooral het publiek zo bang mogelijk moet maken, met op
het eind je tong zo ver mogelijk uit je mond, ogen wijd open en boos kijken! Volgende morgen zijn we naar Taupo gereden, waar we 's ochtends hebben geraft in white water met watervallen van oa 7m! En alsof dat niet genoeg was, heb ik savonds uit een vliegtuig gesprongen op 15.000 ft! Het skydiven was erg eng in het begin, vooral het moment datje uit het vliegtuig hangt, terwijl je instructeur nog op de rand van de opening zit! Helaas deed het erg pijn aan m'n oren dus kon ik niet erg genieten, maar het uitzicht over het grootste meer van NZ en 2 vulkanen was erg mooi! Gister zijn we weer vroeg doorgereden naar het National Park. Kon een wandeling van 19 km doen, maar besloot om maar even een paar dagen 'vrij' te nemen! Heb dus 2 nachten bijgeboekt, en ga morgen de wandeling doen! Helaas was de wandeling vanochtend geannuleerd vanwege het weer... Heb dus lekker in de jacuzzi gezeten en vrij weinig gedaan! Net heerlijk in de jacuzzi gezeten en zo vroeg slapen voor de wandeling voor morgen!

Groeten uit National Park!

• 14 December 2010 - 09:22

Opa En Oma:

Lieve Carlo,
    Dat was ondanks een beetje jaloers weer genieten van je belevenissen in het land van de Kiwi's.
    Al dat moois kennen wij alleen maar van plaatjes. Zaterdag een gezellige verjaardag van je zus gevierd en gisteren onze visa voor Bali aangevraagd. We kijken er erg naar uit zeker met de huidige kou en de komende verwachtingen. Van Oma en mij een dikke kus en tot je volgende verslag.

• 14 December 2010 - 09:36

BOOM!:

Hey Carlo.

Weer een fantastisch verhaal. Ik ken je bijna niet meer terug.. Uit een vliegtuig springen zeg.. PPPFFFF.
    Als je nu nog niet weet welke richting je straks in NL wilt/moet gaan kiezen...
    Je moet schrijver gaan worden..;-)
    Of journalist..
    Blijf genieten, denk weer een beetje aan je geld en tot snel op de skype!
    Dikke kussen!

• 14 December 2010 - 11:45

Skippy:

Man, wat heb jij het naar je zin! Dansen met de maori's, bomen huggen, surfen en dan ook nog skydiven!!! Gaaf man.
    Geniet van dit deel van de aardkloot en van de mensen die je allemaal ontmoet.
    Ennuh, een paar oordopjes voor de rust 's nachts? Idee?
    Dikke hug zonder boom
    Skip

• 17 December 2010 - 18:45

Malika:

Hoi Carlo,

Wat spectaculair allemaal joh. Echt geweldig. Ik zei laatst nog tegen je moeder dat het leven hier nogal saai zal zijn voor je wanneer je terug bent.

Vandaag is het qua weer in Nederland in ieder geval niet saai. Er is namelijk ontzettend veel sneeuw gevallen en zoals je al verwacht, Nederland ligt voor een deel plat.

Veel plezier en ervaringen weer wens ik je toe!

Liefs, Malika

• 18 December 2010 - 23:37

El:

Heb je nu een foto van die dans met de Maori's? Op deze foto kijk je niet anders dan normaal;)
    Hier alles wit, glad en prachtig. Weekendje uitgesteld! Lekker bij opa en oma geborreld en gegeten.
    Boek al uit? Thuis wil je zeker de films bekijken?
    Hoop dat je met Doris een leuke tijd hebt. Lekker even bijkletsen.
    Voor mij begint het aardig op te schieten. Heb er eeeeeeeeeeeeeerg veel zin in, en jij?
    Lieverd, tot gauw.
    Kus mama

• 25 December 2010 - 09:44

Steentjes:

Merry Christmas Carlo. Je hebt de eerste kerstdag er al op zitten en heerlijk gegeten!
    Wij gaan straks heerlijk genieten van de kookkunsten van Carla. Dat ene lege plekje zal vreemd zijn, maar omdat jij zo geniet genieten wij ook.
    Een hele goede reis verder en op naar Frans Josef met Oud en Nieuw. Prachtige foto´s ervan gezien.
    Lieverd, doe Doris de groeten en geniet van NZ.
    Hele dikke kerstknuffel van ons drietjes.