Sweet As - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu Sweet As - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

Sweet As

Door: carloaustralie

Blijf op de hoogte en volg Carlo

30 December 2010 | Nieuw Zeeland, Wellington

Goedenmorgen allemaal,

dat was alweer een tijdje geleden! Mijn laatste verslag was vanuit het noorder-eiland, Tongariro National Park. Daar heb ik de dagwandeling gedaan die beschouwd wordt als de beste dag wandeling in de wereld! Als je de foto's ziet die ik heb geplaats kan je dat misschien wel begrijpen! Ik heb de wandeling samen met een vrouw uit Wales gelopen in 7 uur. Was 19.6 km, en een erg ruig terrein, maar het was werkelijk prachtig! Daarna heb ik lekker in de jacuzzi gezeten en vroeg naar bed. Volgende dag vroeg op naar Wellington. Hier heb ik een paar nachten geslapen, ben 1 dag naar Te Papa geweest, het mooiste museum in Nieuw-Zeeland. Hier heb ik slechts 2 uur rondgelopen, en toen had ik er geen zin meer in. Was te lui, dus ben weer lekker mn bed in gedoken met mn boek. Ben ondertussen aardig verslaafd geraakt aan de boeken van mr. Larsson... Heb in Wellington dus niet veel gedaan, alleen een beetje rondgelopen door de haven.

Omdat de rest van de stray bus in een ander hostel zat, heb ik zelf mijn ferry moeten regelen. Stond op de afgesproken tijd in Picton, op het zuider-eiland. Na 40 minuten wachten ging er een belletje ringelen dat het misschien niet klopte. Na een belletje bleek dat ik de verkeerde ferry had genomen, en dat ik bij een andere halte had moeten staan, en dat de bus al weg was... Moest dus op eigen houtje naar Nelson komen, of in Picton overnachten. Dan maar een nachtje in Picton in een knus hostel. Volgende morgen een boterkoek gehaald bij een Nederlandse bakkerij, en op naar Nelson. In Nelson heb ik een wandeling gedaan naar 'the centre of NZ', wat geografisch het centrum van Nieuw-Zeeland moet zijn. Eerste kerstdag heb ik met Doris, Moira en Doris der tante en oom doorgebracht. Eerst een heerlijke wandeling door de groene bergen en daarna een heerlijk kerstdiner met een prachtig uitzicht over de oceaan!
Volgende dag ben ik weer met hun meegegaan, naar het strand. Heb dus 2e kerstdag op het strand doorgebracht! Was tog wel wat lekkerder dan in de sneeuw?!

Na een paar dagen relaxen ben ik maandag weer op de bus gestapt naar Abel Tasman National Park. Hier heb ik de eerste nacht in een tentje geslapen, wat weer wat in mijn budget scheelde! De eerste avond heb ik met een paar Nederlanders en wat andere mensen een drankspelletje gespeelt. Kingsen. Heb erg gelaggen, ook de buschauffeur deed mee!
Volgende dag zou ik met een aquataxi het park in gebracht worden om terug te lopen.
Helaas werden we om half 8 wakker gemaakt, met de mededeling om alle spullen zsm te pakken, en naar de receptie te brengen. Het had namelijk al een dag en een nacht keihard geregend. En aangezien onze dorms en onze tent slechts meter van de rivier lag, was er aardig wat gevaar. Er was namelijk al een groot gedeelte van de camping overstroomt. Ik denk dat er een engeltje op onze schouders zat, want het stopte net op tijd met regenen, net voordat de rivier zou overstromen. Aquataxi's afgelast, en op eigen houtje maar het park ingelopen. 12.5 km heen, 12.5 km terug... Wel onderweg gezwommen in de zee, en prachtige foto's gemaakt. Die avond sliep ik heerlijk in een dorm, ipv in de tent...

Volgende dag weer vroeg weg, op naar Barrytown. Barrytown heeft welgeteld 8 inwoners, een pub en een school! Onderweg zijn we langs de prachtige westkust van Nieuw-Zeeland gereden. Gestopt bij de pancakes en blowholes, en net bij de mooiste plek stopte mn batterij van de camera ermee. S'avonds op het strand een prachtige zons ondergang bekeken! (met een volle batterij)
Volgende morgen in Barrytown mijn eigen ketting gemaakt van een bone. Een koeienbot wel te verstaan. Maar dat maakt niet uit. Foto komt nog! Ik ben er in ieder geval erg blij mee. Na het bone-carving doorgereden naar Frans Josef. De gletsjers. Een volle dag geboekt voor morgen over de gletsers, lopend. Het moet geweldig zijn, dus ik zal weer met een opgeladen batterij naar boven gaan!

Morgenavond Oud&Nieuw in Frans Josef! Helaas geen eigen alcohol in het hostel, maar daar hebben we stiekem al wat op gevonden. Dus dat wordt gewoon een heerlijke fles champagne! Ik wens iedereen vanuit de andere kant van de wereld een super 2011!

Groetjes, en voorzichtig met het vuurwerk! Dat zal ik wel helaas moeten missen.


  • 30 December 2010 - 08:48

    Opa En Oma:

    Het is weer een verademing als ik mijn computer aan zet en weer van je reis belevenissen in het Kiwi land lees. Onze dag is weer goed zeker als we lezen dat je de kerstdagen zo goed hebt door kunnen brengen. Het was hier wel een lege plek aan tafel.
    Wij zijn ook al druk aan het aftellen en hopen je dus spoedig op Bali te ontmoeten. Van ons een mooie jaarwisseling en een gezond en reislusig 2011.

  • 30 December 2010 - 09:05

    Doris:

    Yes, ik kom in je reisverslag voor :)
    Echt hele mooie foto's zeg!

  • 30 December 2010 - 11:16

    Skippy:

    He kanjer!
    De natuur heeft je te pakken. Dat kan ook niet anders in het land van de kiwi's. En kerst met zon is veel beter dan met sneeuw!!!! Maar sneeuw is ook wel iets wat bij kerst hoort als je in het kikkerlandje bent!!
    Ik ontdek allemaal nieuwe kanten aan je; natuur en nu ook verslaafd zijn aan lezen. Gaat het wel goed met je? Geintje. Geniet van je reis over het Zuidereiland en breng over minder dan 24 uur (jouw tijd) dus een toast uit op het nieuwe jaar, op ons en vooral op jezelf op een bijzondere plek met bijzondere mensen om je heen.... En als je zonder sneeuw kan, kan je ook zonder vuurwerk....
    Happy New Year!
    Dikke kus en veel liefs van
    Skip en ook van Mick die nu naast me zit

  • 30 December 2010 - 16:58

    Nabila :

    Hey Carlo jongen,

    Ja inderdaad als je zonder sneeuw kan dan lukt vuurwerk ook wel.
    Zo te lezen doe jij je wel vermaken en ik had ook niet anders verwacht. Zit ik lekker PI te doen bij GC haha.
    alvast een gelukkig, plezierig en gezond 2011.

  • 30 December 2010 - 16:58

    Moeders:

    Hey vriend!
    Wat een prachtig verhaal weer, smullen!!!! Peter Lagerweij wil met me mee naar Australië;). Wat zullen we doen? Zal aus niet tegenvallen met mij straks? Wij gaan natuurlijk wel weer dingen zien waar je nog nooit geweest bent. Doe je maar net alsof je het mooi vindt.
    Morgenmiddag voor ons ga jij al het nieuwe jaar in. Ik ga proberen je te bellen.
    Lieverd, geweldig om dit allemaal te lezen en je prachtige foto's te zien. Maak er een feestje van met oud en nieuw. Dit is een keer in je leven, besef dat!
    Hele dikke kus van mamaXXX

  • 31 December 2010 - 09:21

    Opa En Oma:

    Aan het einde van dit korte maar voor jouw succesvolle jaar, waar wij ook van mochten genieten, wensen we jouw over 1 uur en 40 minuten een gezonde en vreugdevolle jaarwisseling en een heel mooi lang 2011 (ook onze postcode) toe en nogmaals tot spoedig ziens in Bali van Opa en Oma

  • 31 December 2010 - 10:02

    Meijsenzo:

    Selamat Tahun Baru
    Happy New Year

    Feliz Año Nuevo
    Buon anno
    Joyeux Nouvel An
    Gelukkig Nieuwjaar

    Wiard, Ivonne, Dennis en Mark

  • 31 December 2010 - 10:45

    JB:

    Happy new year!!

  • 31 December 2010 - 11:00

    Thuis:

    Happy happy happy NEW YEAR!!!!!!!!!
    We love you xxxxxxxxxxx

  • 31 December 2010 - 11:18

    Dennis M.:

    Gelukkig nieuwjaar Carlo..!

  • 31 December 2010 - 11:25

    Malika:

    GELUKKIG NIEUWJAAR CARLO EN DE ALLERBESTE (REIS)WENSEN VOOR 2011.

    Liefs, Malika

  • 31 December 2010 - 11:34

    Dad:

    Heel gelukkig en gezond 2011 gewenst, mijn zoon!!
    Ik spreek je snel, neem een lekkere borrel op ons...;-)

  • 31 December 2010 - 11:49

    Cockie:

    Hai! Gisteren je laaste verslag nog even gelezen! En gisteravond nog uitgebreid over je gehad met je ouders, tijdens een gezellige borrel....Heb zo'n idee dat je je goed vermaakt en voorlopig niet naar dit kikkerlandje terug zal keren!
    Lieve carlo, een top 2011 toegewenst en maak er een 'niet te vergeten' jaarwisseling van ( daar ben je op dit moment nog druk mee bezig....)
    Liefs van ons, Menno, Cockie en kids.

  • 31 December 2010 - 16:04

    Angelo Goedbloed:

    Carlo, geweldig om je trip te kunnen volgen en bijzonder mooi wat je ziet en beschrijft. Je foto's zijn echt qua landschap geweldig om te zien en de kleuren zijn fantastisch. Het reisjournaal van Abel Tasman en Nieuw Zeeland heb ik gelezen en leuk om met foto's terug te zien. Geniet er van. Angelo

  • 31 December 2010 - 16:26

    Peter Lagerweij:

    Hey gozer.

    De beste wensen voor 2011! Een mooier begin kan er volgens mij niet zijn daar.

    Wij gaan nu ook maar eens een flinke borrel inschenken.

    Groet ook van alle meiden hier.

    Peter.

  • 01 Januari 2011 - 10:11

    Wilma:

    Hey Carlo,

    Eindelijk je "blog" ontdekt........wat een belevenis voor je daar aan de andere kant!!! (ben een heel klein beetje jaloers op je.........grapje)

    Wens je een super 2011!! waarin "alles kan.........als jij het laat gebeuren!!!!"

    Geniet maar lekker van deze unieke ervaring!!!

    We zien je weer in 2011!!

    Wilma

  • 02 Januari 2011 - 23:02

    Neelis:

    Yo Aussie, blijft leuk om op de hoogte te blijven van al je verhalen en de foto's geven daarbij een goede impressie. Nog een gelukkig en gezond nieuw jaar toegewenst!

  • 09 Januari 2011 - 19:24

    Zack:

    Hallo Carlo.
    Mijn naam is Zack en woon tijdelijk bij jullie in huis. Als het goed is gaat je vader ervoor zorgen dat ik een goede zorghond word. Leuk he?
    Heb het nu al erg naar mijn zin en speel graag. Heb gehoord dat jij ver weg bent, maar we zien elkaar vast wel dit jaar. Kunnen we lekker in het bos rennen en gek doen, maar niet teveel hoor;)
    Mijn baasje stuurt vast veel foto's naar je toe want die is heeeeel blij met me.
    Een pootje en natte knuffel van Zack.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Backpacken

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2015

Bangkok - Amsterdam

17 Januari 2015

Hanoi - Bangkok

01 Januari 2015

Koh Rong - Hanoi

17 December 2014

Cambodja; land van uitersten

09 December 2014

Begin van een droom
Carlo

Actief sinds 08 Sept. 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 31024

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 17 Maart 2011

Backpacken

Landen bezocht: