Afsluiting Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu Afsluiting Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

Afsluiting Nieuw-Zeeland

Door: carloaustralie

Blijf op de hoogte en volg Carlo

15 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ten eerste iedereen heel erg bedankt voor alle nieuwjaars wensen! Jullie ook allemaal een super 2011 gewenst! Het blijft echt heel erg leuk om alle reacties te lezen en te zien wie me allemaal volgen!

Franz Josef is echt geweldig! Op de dag van aankomst heerlijk genoten van de jacuzzi in het avondzonnetje, en na een biertje in de bar vroeg naar bed, want de volgende dag een lange wandeling voor de boeg! Na een verkleedpartij konden we de bus in naar de gletsjer. We kregen erg goeie regenjassen en broeken, die aan het eind van de dag wel erg nodig bleken te zijn... Na een flinke wandeling kwamen we aan bij het begin van een van de drie warme gletsjers in de wereld! En als je er eenmaal onder staat realiseer je je pas hoeveel ijs er licht! Het toale gewicht was rond de anderhalf miljard ton! Het was werkelijk prachtig en heb echt een superdag gehad! Zelfs nog een paar ijsgevechten gehouden met wat jongens uit Melbourne, dus dat heb ik ook weer gehad deze 'winter'. Was een erg goed begin van oudjaarsdag, en daarna hebben we ook een flink feestje gehouden, die begon op onze kamer en daarna in de bar. Wel steeds stressen als er iemand op de deur klopte dat het geen security was...Maar het was een supergezellige avond met flink wat drank.

Nieuwjaarsdag hadden we helaas geen tijd om uit te brakken, vroeg in de bus naar Makarora. Onderweg stopte we bij het bekende mirrorlake waar de mooiste en bekendste foto's van Nieuw-Zeeland. maar helaas had ik niet echt de kracht om naar het lookout point te lopen na oud & nieuw... Om 12 uur smiddags wel met andere Nederlanders even het Nederlandse oud en nieuw gevierd, wel een raar gevoel om 12 uur smiddags!
In Makaroroa vroeg naar bed gegaan, en de volgende morgen naar Queenstown!! Ik verwachtte een aardig grote stad, maar toen we aan kwamen bleek het een supergezellig dorp te zijn aan een meer waar iedereen elkaar kent. We verbleven in een nieuw hostel in het centrum, met ons balkon recht boven een paar pubs die tot 4 uur doorgingen met harde muziek. Maar de meeste nachten was dat geen probleem. Het nachtleven in Queenstown is namelijk erg gezellig! Heb de 1e dag een wandeling gedaan met een Nederlandse jongen een berg op met een prachtig uitzicht over Queenstown. Na 45 minuten steil omhoog gelopen te hebben, hebben we besloten om terug te gaan, we dachten dat het nog minimaal 2 uur zou zijn. Maar nee, eenmaal terug in het hostel kregen we te horen dat het een uur lopen was! Volgende dag dus weer gegaan, en dit keer hebben we wel tot de top gelopen. Was een prachtig uitzicht.

Volgende dag weer vroeg op om te gaan canyioningen. Bestaat uit onder andere van watervallen springen, abseilen, roetsjen en in ijskoud water zwemmen! Het was echt geweldig.

Volgende dag weer vroeg op naar Milford Sound. Dit is werkelijk 1 van de mooiste plekken op de wereld. We zijn met een cruise door Milford Sound gevaren, met honderden watervallen en een paar zeeleeuwen! Helaas was het erg bewolkt, dus het zicht was niet zo goed. Is zeker een plek om ooit nog is terug te komen.

Volgende morgen weer verder gereden naar Invercargrill en ben ik naar Stewart Island gegaan met een vrouw uit Engeland, die al een tijdje in dezelfde bus zit. Helaas was de ferry naar Stewart niet zo rustig en ben ik flink zeeziek geworden... 4 nachten heb ik in Stewart geslapen. Zijn onder andere naar Ulva Island gegaan om bijzondere vogels te spotten en hebben een vistocht gedaan. Begon s'ochtends vroeg en duurde tot rond 3 uur. Het vissen was erg makkelijk, het was lijnvissen, dus een lang touw met onderaan 2 haken om kleine stukjes vis aan te doen. Na 10 seconden heb je al 2 vissen aan de haak! We viste op kabeljauw, maar Christina kreeg het voor elkaar om een schoolhaai te vangen. Helaas mocht ie niet aan boord, dus gewacht todat de haai er met de haak vandoor ging. Uiteindelijk kregen we samen 3kg aan kabeljouw mee! Was dus flink wat vis voor aankomende dagen. We zijn ook elke avond naar de enige pub geweest in town. Waren gezellige avonden, maar wel erg rustig vergeleken met Queenstown, er wonen namelijk maar 400 mensen in Oban, geen eens een ATM! Het is tog een heel anders volk op dat eiland.

Na een rustige ferry terug zijn we met de bus naar Dunedin gegaan. Onderweg een enorme zeehond gezien en wat pinguins! In Dunedin een rustig avondje gehad, en volgende dag naar Mt Cook, vernoemd naar James. Weer een prachtig gebied, met witte toppen rondom Aoraki, de Maori naam voor Mt Cook. Wat rond gelopen en s'avonds geskyped met Marloes, en heel toevallig zaten ineens Naomi en Jeroen voor de webcam bij mij thuis met Zack op hun schoot! Was erg leuk om hun weer gesproken te hebben. Heb er al over gehad om met Jeroen en Niels volgend jaar in Rotterdam te studeren, dus daar heb ik ook eindelijk aan gedacht.
Hou me er namelijk minder mee bezig dan verwacht...

Vanuit Mt Cook zijn we naar Christchurch. Christchurch is op het moment erg aan het herstellen van aardbevingen. S'avonds uit geweest en afscheid genomen van een flink deel van de groep die daar bleven. Volgende morgen weer in de bus naar Kaikoura. Prachtige locatie aan de zee met opties om te zwemmen met dolfijnen en walvistochten. Maar helaas is het geldboompje een beetje op, dus dat bewaar ik dan maar voor een volgende keer! Heb de hele middag in de jacuzzi en zwembad gezeten met een heerlijk warm zonnetje. Heb dus alvast een goede tint opgebouwd om moeders jaloers te maken!

Vanochtend ben ik begonnen aan de terugreis naar Auckland, blijf nu 2 nachten in Wellington en dan als afsluiter een 11 uur durende busrit naar Auckland waar ik ook 2 nachten blijf, om vervolgens om 7 uur naar Sydney te vliegen. Hier blijf ik eerst bij een neef van Rita in Bondi Beach! Dus hopen dat ik dit keer beter weer tref in Oz!

Morgen vertrekken opa en oma naar Bali en vrijdag komt moeders aan in Sydney! Heb erg veel zin in onze trip, en kijk uit om opa en oma weer te zien!

Jou ook hoor mam!

Groetjes uit Windy Wellie en mijn volgende verslag zal vanuit Australie zijn!

• 15 Januari 2011 - 09:51

Opa En Oma:

Hier even een korte reaktie op je prachtige verhaal. Als ik dit allemaal lees denk ik dat Bali wel zal tegenvallen. Maar het is er wel gezellig. Hier zijn de koffers gepakt en vanmiddag nog naar een verjaardag. Gisterenavond nog met Car, Monique , Dennis en Mark in een nieuwe japanner onbeperkt gegeten
    Heerlijk Carlo we hopen je volgende binnenkort op Bali te ontmoeten.

• 15 Januari 2011 - 10:26

MOEDERS!!!:

Wil je vanaf nu de term 'moeders' echt niet meer gebruiken, zoon?
    Dat zijn weer prachtige verhalen vanuit NZ. Dat is een goede zet geweest om dat land te bezoeken. Je bent de enige van de familie!!!!!
    En ja ik ben nu al jaloers op je kleur. Maar ik ga me verstoppen onder een petje hoor! Oh wat kijk ik uit naar onze reis. Dat ik jou zie is meegenomen;) Lieverd, ik ben zo goed als voorbereid. Nog 2 dagen werken en dan 1 maand GENIETEN.
    Tot vrijdagavond airport Sydney. Heb je een rode roos in je linker borstzak?
    Liefs mama El.

• 15 Januari 2011 - 15:24

Ewoud:

Heey kerel,

Zo te zien en te horen heb je het erg na je zin daar.
    Echt gave foto,s man ,ben nog steeds stinkend jaloers haha.
    Rustig aan en ik volg je logs.

Groeten,

Ewoud

• 15 Januari 2011 - 15:57

Skippy:

Zo met een wijntje naast de laptop hebben Mick en ik net weer genoten van je verhaal. Man, blijf lekker genieten en vooral vanaf volgende week met 'moeders'!!! En ook van het uitstapje naar Bali naar opa en oma. Zoek daarna maar een goed baantje om voorlopig down under te kunnen blijven. Studie begint pas in september....
    Dikke kus en heel veel liefs
    Skip en Mick

• 15 Januari 2011 - 19:18

Meijsenzo:

Hoi Carlo,
    Wat een verhalen. Ik krijg ook zin om die kant op te komen. Nu maar hopen dat wiard een nw baan krijgt met veeeeel vrije dagen.
    Leuk je weer even gezien te hebben zo "vroeg"op de dag. En wat een lekker scheetje is Zack. Ja dat is dan een klein beetje jammer dat je dat mist, maar gelukkig staan daar je gave reis tegenover. Mijn zus (jouw moeders!!) is er helemaal klaar voor, let goed op in sidney op de vrouw met die leuke broek;).
    Veel plezier daar samen.
    Dikke kus uit Amersfoor van de meijsjes.

• 15 Januari 2011 - 20:17

Doris:

Klinkt allemaal heel erg leuk zeg =D
    Heeeel veel plezier met je moeder en met je opa en oma natuurlijk.
    En succes met de regen!

• 15 Januari 2011 - 23:13

Malika:

Hoi Carlo,

Jouw "moeders" was hier vanavond en kan niet wachten tot het vrijdag is.
    Goede terugreis naar Sydney en heel veel plezier de komende maand met MAMA Ellen en opa en oma op Bali.
    Ben wel jaloers hoor!

Liefs, Malika

• 16 Januari 2011 - 11:35

Esther:

Hoi Carlo,

zo leuk om via jou een stukje nieuw zeelland te ervaren! Wat een schitterend land, volg trouw je foto's op FB. Geniet van je volgende avontuur " rondreizen met je moeder"
    groet
    esther

• 17 Januari 2011 - 08:19

Irfaan:

Nog ff en dan ben je donkerder dan mij ;p. Have fun!!!

• 19 Januari 2011 - 10:11

Mama:

Ben er bijnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

• 19 Januari 2011 - 13:43

Dadi:

eeej lilli
    klinkt allemaal te gek, vooral als je mij hier ziet blokken tot het zweten aan toe xd en het met bakken ziet gieten en ik de hond uitlaat !
    maar wie t laatst lacht lacht het best , zo broer zo zus , dat zijn 2 vliegn (spreekwoorden)) in 1
    lijkt .. ik heb namelijk besloten om niet 1 jaar naar zuid afrika te gaan MAAR te gaan werken en wonen in zuid afrika! in iedergeval langer dan een jaar.. maarja genoeg over dat .. je hebt zo te zien eindelijk het uitgaansleven ontdekt? goedman !
    en lekker denken over je studie je komt er wel mop! geniet nog even met dronken zijn en heeel veel mensen te ontmoeten!
    loveeyou honeeey

• 20 Januari 2011 - 20:12

Malika:

Nou vanmorgen Ellen uitgezwaaid op schiphol en ze is nu heerlijk onderweg. Volgens mij heeft El op dit moment nog een uurtje of 15 te gaan naar jou toe.
    Wat een moeder toch allemaal voor haar kind overheeft he!
    En leuk dat je haar toch opwacht op het vliegveld.

Ga jullie volgen.
    Fijne reis samen en tot horens.

Liefs, Malika