'Lekker' weer in Oz - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu 'Lekker' weer in Oz - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Carlo Steensma - WaarBenJij.nu

'Lekker' weer in Oz

Door: Carlo

Blijf op de hoogte en volg Carlo

01 Februari 2011 | Australië, Airlie Beach

Goedenmorgen allemaal,

daar ben ik weer. 15 januari was mijn laatste verslag vanuit Wellington, dus het is wel weer is tijd voor een nieuwe! Nu zit ik alweer in Airlie Beach met moeders.

In Wellington heb ik eigenlijk vrij weinig uitgevoerd, lekker gechillt, pizzatje gehaald biertje erbij en filmpjes gekeken! Ook heb ik in deze dagen deel 3 van het Millenium mysterie uitgelezen! Heerlijk lange busreis van Wellington naar Auckland, en vanuit Auckland gevlogen naar Sydney. S'ochtends om 4 uur de wekker. Eenmaal klaar op naar de bus die me naar het vliegtuig zou brengen. 45 minuten staan wachten, en toen maar wat mensen aangesproken die vertelde dat de bus in een paar straten verder stopte... Kwam ruim een half uur te laat aan op vliegveld, dus snel overal doorheen, snel hoes om mijn tas en rennen naar de security. Eenmaal bij de gate bleek iedereen nog te wachten om het vliegtuig in te gaan dus was gewoon op tijd. Toen ik in het vliegtuig zat, kwam er een stewardess naar me toe, Mister Carlo? uhh ja? Did you lost something? uhh no? Is this your creditcard? oeps! Die is dus tijdens het gehaast bij inchecken uit mn tas gevallen. weer een gelukje! bedankt voor het engeltje Car, hij heeft gewerkt tot nu!

In Sydney de trein genomen naar Bondi Junction en daar stond Adam de goochelaar te wachten op mij. Adam is een neef van Rita waar ik al eerder heb geslapen. Ergens wat geluncht aan bondi beach, en daarna een kleine rondleiding door Bondi. bleek iets groter te zijn dan alleen het strand. Heerlijk onbeperkt internet, dus ik was tevreden! Helaas was Adam flink druk met voorbereidingen voor zn shows dus ging ik gewoon alleen op pad naar het strand en de stad. Na paar dagen naar The Rocks verhuist, naar een super nieuw hostel van YHA. Heel mooi, en wat boodschappen gedaan voor Moeders die s'avonds aan zou komen. Zou haar voor de verassing op komen halen, maar dat moment was helaas al verklapt omdat pap de spanning te groot vondt voor mam. Helaas. Was erg blij me weer te zien, en flink wat gepraat daarna. Even een wandeling over de Harbour Bridge gemaakt met een uitzicht over de verlichte stad. Erg mooi! Volgende dag hebben we een boottocht gedaan door de haven naar Watsons Bay. lekker aan het strand gezeten en een goeie indruk gekregen van de haven. Volgens mij heeft mam dit ook allemaal al getypt, dus sla wel wat over! op naar de Blue mountains. Sochtends vroeg opgehaald, en met prachtig weer op naar de blauwe bergen. Was dit keer erg mooi uitzicht, en leuke wandelingen door tropisch regenwoud. Erg mooi! Savonds maar is gekookt, pasta met groente en vlees!

Alle dagen tot nu trouwens heeerlijk weer! mam al flink verbrand. Op naar Melbourne op Australian Day. Hostel tog even wennen weer na zon luxe, en volgende dag tour gedaan over de Great Ocean Road. ook weer prachtig! Savonds kampvuurtje, en een prachtige sterrenhemel! Het was ook wel weer erg warm! Erg leuke groep in de bus, en de volgende 2 dagen dat we weer terug kwamen savonds uitgeweest met Amerikaanse meiden. Dag na terugkomst in Melbourne naar het strand geweest van St Kilda. Wat gelopen over het strand en bleek tog wat groter te zijn! Savonds lekker uit eten, en daarna met Amerikaanse meiden naar casino. Was om 12 uur namelijk mijn verjaardag:D 19 jaar geleden alweer... Volgende morgen leuke kado's gekregen, leuke kaart van marloes gekregen, en Kelbey, NIels, Jeroen, Naomi en Merel hadden wat kado's meegegeven aan Mam. Onderandere een super kaart met leuke berichtjes erop en een tekening van het broertje van Jeroen! Erg leuk:D Nog even wat geshopt in A&F, mezelf even kadotje gegeven en daarna op naar Australian Open! weerbericht: 40 graden. Dus was heerlijk warm in het zonnetje! Finale dubbel en daarna mannen gekeken op groot scherm! leuk sfeertje en daarna even stiekem het stadium in gegaan om te kijken hoe dat er nou in het echt uitziet! Erg leuke dag!
Volgende dag rustig aan gedaan, was weer 41 graden, en maar naar het aquiarium gegaan van Melbourne.

Vanochtend vroeg naar Airlie Beach. Bleek dat er afgelopen dagen een cycloon was. En aankomende dagen komt er nog een flinke. Hele gebied licht plat, Cairns wordt ge evacueerd... 3 daagse zeiltrip geanulleerd dus we zitten hier wel even vast waarschijnlijk. Gehamsterd en voorbereid op het ergste. Ondertussen is het hier ook weer rond de 35 graden, dus we zweten hier lekker weg.

Ik zal proberen volgende verslag wat eerder te typen zodat ik nog wat meer herrinner!

Groetjes vanuit Airlie Beach, en we hopen dat de storm hier meevalt!

• 01 Februari 2011 - 08:26

Peter Lagerweij:

Blijft leuk om te lezen. Succes met de storm!

• 01 Februari 2011 - 08:28

Skippy:

Waar een tante al niet goed voor is. Bewaak je guardian angel goed! Je ziet, je hebt 'm nodig.
    Geniet lekker verder met je moeder. Wel heel jammer dat de zeiltrip geannuleerd is. Neem contact op met Gwen, misschien kunnen jullie toch iets leuks doen ondanks de cycloon.
    Liefs,
    Skip

• 01 Februari 2011 - 08:51

Wat een leuke foto's!
    En inderdaad jammer van de zeiltrip. Wie weet lukt het nog in jullie planning om op een ander moment te gaan zeilen.
    Hier in Nederland is het nu zo'n 35 graden kouder dan bij jullie!!!!!
    Veel plezier in Airlie Beach en hopelijk is de storm niet al te heftig daar.
    XMaal

• 01 Februari 2011 - 09:44

Doris:

Klinkt allemaal weer errug leuk!
    Hier regent het ondertussen.. Wil je alsjeblieft de zon hierheen sturen?

• 01 Februari 2011 - 09:52

Hatim:

hee maal ben jij dat?

• 01 Februari 2011 - 10:26

Daphne En Vaders..:

Hoi El en Carlo.

Wat een belevenissen weer! Ik hoop wel dat jullie allebei weer terug willen komen.. Tis daar zo mooi..
    Ik zit ook ff te kijken naar de cycloon. Volgens mij wordt het een behoorlijke, maar toch meer richting Brisbane?? Weer daar?
    Zorg dat je in een stevig gebouw gaat zitten, liefst op de eerste verdieping!
    Please.. Keep us informed!!
    Dikke kussen!
    En El.. smeer je je wel goed in??

• 03 Februari 2011 - 07:28

Malika:

De storm is voorbij en ik hoorde van Andre dat alles goed gaat met jullie! Erg blij dat te horen.
    Nu weer lekker de reis vervolgen.

XMaal

• 09 Februari 2011 - 11:11

Malika:

En nu op naar het prachtige Bali!!!
    Veel plezier met opa en oma.

Liefs, Maal

• 15 Februari 2011 - 07:19

Maal:

El goede (lange) reis voor straks en tot morgen!

Liefs